طرز تهیه خورشت کرفس با سبزی خشک

طرز تهیه خورش کرفس با رب انار طرز تهیه خورش کرفس با لوبیا طرز تهیه خورش کرفس بدون سبزی طرز تهیه خورش کرفس با مرغ طرز تهیه خورش کرفس غلیظ طرز تهیه خورش کرفس با سبزی قورمه خورش کرفس با سیب زمینی طرز تهیه خورشت کرفس حرم امام رضا

خورشت کرفس یکی از خورش های جذاب و پرطرفدار ایرانی می باشد که اگر آن را با دقت و ظرافت تهیه کنید حتماً همه علاقه مند به آن میشوند. یکی از نکات مهم برای پخت خورشت تف دادن کم نعنا میباشد اگر نعنا را زیاد تخته ای به خورشت همان مزه تلخی خواهد داد. پس نعنا را در لحظات آخر اضافه کنید و آن را کمی تفت دهید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورشت کرفس با سبزی خشک در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد مورد نیاز برای پخت خورشت کرفس چیست
گوشت خورشتی۴۰۰ گرم
ساقه کرفس۱ عدد بزرگ
آبغورهنصف لیوان
پیاز نگینی خرد شده۱ عدد
نعناع و جعفری۴۰۰ گرم
زرد چوبه ونمک و فلفلبه مقدار لازم
آب۲ لیتر

طرز تهیه خورشت کرفس با سبزی خشک

مرحله اول

روغن را درون قابلمه بریزید و آن را روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید، صبر کنید تا مقداری گرم شود. پیازها را به صورت نگینی خرد کنید درون قابلمه ریخته و تفت دهید تا پیاز سبک و نرم شود.

مرحله دوم

اکنون می‌توانید گوشت را اضافه کنید حالا گوشت و پیاز را با هم دیگر تفت دهید. زمانی که رنگ گوشت تغییر کرد زردچوبه را اضافه کنید با این کار طعم و عطر و بوی گوشت را مطبوع و دلچسب خواهید کرد.

مرحله سوم

بعد از اینکه گوشت را کمی تفت دادید سبزی خورش را اضافه کنید ابتدا جعفری را اضافه کنید و تفت دهید. هنگامی که رنگ سبزی تغییر کرد و رو به سیاهی رفت نعنا و کرفس خرد شده را اضافه کنید و یک تفت کوچک بدهید.

مرحله چهارم

بعد از اینکه کرفس تفت داده شد چیزی در حدود ۲ لیتر آب به خورشت اضافه کنید و اجازه دهید تا با حرارت ملایم رو به پایین خورشت بپزد. هرچه حرارت کمتر باشد خورش جا افتاده تر خواهد شد.

مرحله پنجم

در ۲۰ دقیقه پایانی پخت آبغوره را که چاشنی بسیار مطلوبی برای هر خورشت می‌باشد اضافه نمایید. بعد از مخلوط کردن خورشت نمک را اضافه کنید. اگر آبغوره زودتر از موعد اضافه شود باعث سفتی گوشت شما خواهد شد.

منبع: ashpazi_khanooomanee

آخرین بروز رسانی در : جمعه 25 شهریور 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.