طرز تهیه کیک پرتقالی بدون همزن برقی

کیک پرتقالی دونفره بدون فر کاپ کیک پرتقالی بدون فر طرز تهیه کیک با پودر کیک پرتقالی بدون فر طرز تهیه کیک پرتقالی ساده کیک پرتقالی بدون فر نی نی سایت فیلم کیک پرتقالی بدون فر کیک پرتقالی مجلسی طرز تهیه کیک پرتقالی زعفرانی

طرز تهیه کیک پرتقالی بدون همزن برقی و فر یک کیک سه سوته و عالی برای ۴ نفر. مواد اولیه این کیک در دسترس است و دارای بافت پنبه ای میباشد.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک پرتقالی بدون همزن برقی در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم
تخم مرغ۳ عدد
شکر۱ لیوان
روغن مایعنصف لیوان
رنده پوست پرتقال۱قاشق چایخوری (فقط رویه پوست)
آب پرتقالنصف لیوان
آرد۲ لیوان
بکینگ پودر۲ قاشق چایخوری
وانیل۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک پرتقالی بدون همزن برقی

مرحله اول

تخم مرغ و شکر را با هم مخلوط کنید، حالا وانیل و پوست رنده شده پرتقال رو هم به این مواد اضافه کنیم. همه مواد رو با همزن دستی برای ۱۰ دقیقه هم بزنید تا هم کشدار بشه همرنگ اون کرمی.

مرحله دوم

به مایه کیک روغن مایع و آب پرتقال را هم اضافه میکنیم و در حد اینکه مواد مخلوط و یکدست شوند هم میزنیم. آرد و بکینگ پودر را هم با هم الک میکنیم برای دو یا سه مرحله. حالا نوبت به اضافه کردن آرد میرسه.

مرحله سوم

آروم آروم آروم به مایع اضافه کنید و مواد رو مخلوط کنید تا زمانی که مایه کیک لطیف و یکدست داشته باشید. قالب خودتون رو چرب و آردپاشی کنید. مایه کیک رو درون قالب بریزید.

مرحله چهارم

یه قابلمه بزرگ داخل روی اجاق گاز بگذاریم و درون قابلمه رینگ می‌ذاریم. قالب رو روی رینگ بذارید و اجازه بدید تا برای ۴۵ دقیقه درون قابلمه بماند و بپزد. با دمکنی در قابلمه را ببندید. بعد از اینکه خنک شد از قالب خارج کنید.

مواد لازم سس پرتقالی
آب پرتقال۱ لیوان
شکرنصف لیوان
نشاسته ذرت۲ قاشق غذاخوری
وانیل۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه سس پرتقالی

آب پرتقال و شکر را با هم مخلوط کنید سپس نشاسته ذرت و وانیل را به مواد اضافه کرده و هم بزنید تا یکدست شوند. ظرف را روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید تا به غلظت مناسب برسد بعد از اینکه کیک خنک شد آن را اضافه کنید.

منبع: محدثه بانو

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 4 بهمن 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.