طرز تهیه حلیم بادمجان بدون گوشت

حلیم بادمجان اصفهان بدون گوشت حلیم بادمجان با گوشت حلیم بادمجان بدون گوشت نی نی سایت طرز تهیه حلیم بادمجان با گوشت گوساله کالری حلیم بادمجان بدون گوشت حلیم بادمجان بدون گوشت با گندم و عدس حلیم بادمجان با برنج بدون گوشت حلیم بادمجان ساده

حلیم بادمجان بدون گوشت یک غذای گیاهی و رژیمی مناسب برای ناهار و یا شام چون برای پخت این غذا به گوشت نیازی ندارید از لحاظ اقتصادی به صرفه میباشد.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حلیم بادمجان بدون گوشت در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم
برنج نیم دانه۳ پیمانه
بادمجان۱ کیلو
پیاز داغبه میزان لازم
نعنا داغبه میزان لازم
کشک گیاهیبه میزان لازم
زعفرانبه میزان لازم
روغنبه میزان لازم
نمک و فلفل و زردچوبهبه میزان لازم

طرز تهیه حلیم بادمجان بدون گوشت

مرحله اول

برای پخت این غذای عالی و بینظیر سنتی ابتدا باید پوست بادمجان ها را جدا کنید و آنها را به صورت مکعبی و در ابعاد درشت خرد کنید، حالا بادمجان ها( 🍆 ) را بشویید و برای مدت زمان ۳۰ دقیقه درون آب نمک قرار دهید.

مرحله دوم

بعد از گذشت ۳۰ دقیقه آنها را آبکش کنید و بر روی پارچه خشک قرار دهید تا آب آن کاملا گرفته و خشک شود. قابلمه را آماده کنید و ۴ قاشق روغن به آن اضافه کرده و روی حرارت ملایم قرار دهید تا روغن داغ شود.

مرحله سوم

پس از داغ شدن روغن تکه های بادمجان‌ها را درون قابلمه ریخته و آنها را سرخ کنید. با کفگیر چوبی بادمجان ها را زیر و رو کرده و تمام قسمت های آن را سرخ کنید در همین حال مقداری نمک و زردچوبه به آنها اضافه کنید.

مرحله چهارم

برنج را باید از قبل بخیسانید و همانند برنج شله زرد آن را بپزید. صبر کنید تا برنج کاملاً پخته و له شود. پیاز داغ و نعنا داغ این غذای خوشمزه را آماده نمایید‌. بعد از پخته شدن برنج بادمجان ها را با گوشتکوب له کنید و به برنج اضافه نمایید.

مرحله پنجم

بعد از اضافه کردن بادمجان مرتب حلیم را هم بزنید تا ته نگیرد. بعد از گذشت ۱۵ دقیقه نصف پیاز داغ و نعنا داغ را به برنج اضافه کنید و مواد را هم بزنید. حالا می توانید کشک را که کاملاً اندازه آن سلیقه ای میباشد اضافه کنید.

مرحله ششم

حالا که به لحظات پایانی پخت غذا نزدیک شده‌ایم نمک و فلفل را اضافه کنید. زعفران دم کرده را آماده کنید و به حلیم اضافه نمایید. کمی غذا را هم بزنید تا طلایی و خوشرنگ شود. حرارت را کم کنید تا حلیم بروغن بیافتد.

مرحله هفتم

صبر کنید تا برای ۳۰ دقیقه حلیم جا افتاده و آماده برای سرو شود. بعد از خاموش کردن اجاق گاز هلیم را درون کاسه های مخصوص سرو کشیده و با کشک و پیاز داغ و نعنا داغ و گردو غذا را تزیین نمایید نوش جان.

منبع :veg._.food

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 4 مرداد 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.