طرز تهیه خورش بدون گوشت

خورش بدون گوشت و مرغ+ لیست غذاهای بدون گوشت +غذای برنجی بدون گوشت نی نی سایت+ غذای بدون گوشت با برنج+ غذای خوشمزه بدون گوشت و مرغ نی نی سایت+ غذای بدون گوشت و مرغ با برنج +غذاهای بدون گوشت ترکیه +غذای نونی بدون گوشت

خورشت بدون گوشت و خوشمزه شمالی، نام دیگر این خورش سنتی و محلی شیش انداز بادمجان می‌باشد که شباهت زیادی به فسنجان دارد.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورشت بدون گوشت در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم خورشت بادمجان بدون گوشت دونفره
بادمجان۲ عدد
گردونصف فنجان
پیاز۱ عدد بزرگ
رب۱ ق غ سرخالی
رب انار۲ ق غ سرپر
نمک – فلفل – زردچوبه – دارچیندلخواه
شکردلخواه

طرز تهیه خورشت بدون گوشت

مرحله اول

برای تهیه این غذای محلی و خوشمزه ابتدا باید گردو را سیاه کنید، ماهیتابه را بر روی حرارت ملایم قرار دهید و مقدار کمی روغن اضافه کنید پس از داغ شدن روغن گردو ها را درون تابه ریخته و تفت دهید.

مرحله دوم

با صبر و حوصله گردوها را تفت داده تا زمانیکه روغن بیاندازد. در یک ماهیتابه جداگانه پیاز را به صورت نگینی خرد کرده و با مقدار کمی روغن تفت دهید، تا زمانی که سبک و شیشه ای شوند.

مرحله سوم

بادمجان ها را پوست گرفته و به صورت مکعبی خرد کنید، سپس آنها را به پیاز داغ ها اضافه کرده و با همدیگر تفت دهید. سرخ کردن بادمجان ها باعث می شود تا در هنگام پخت آنها حالت خود را از دست ندهند.

مرحله چهارم

به سراغ گردوها رفته و پس از اینکه آنها روغن دادند و رب و رب انار را اضافه کنید، کمی با هم مخلوط کنید سپس ادویه را به مواد اضافه کنید کمی مواد را تفت دهید تا بوی خامی ادویه ها گرفته شود.

مرحله پنجم

پس از انجام این مراحل ۳ لیوان آب جوش به گردوها اضافه کنید و اجازه دهید تا برای مدت زمان ۳۰ دقیقه بپزند. بعد از گذشت ۳۰ دقیقه نوبت به اضافه کردن پیاز و بادمجان سرخ شده می‌رسد.

مرحله ششم

حرارت را کم کنید و اجازه دهید تا برای ۲۰ دقیقه دیگر خورشت با حرارت ملایم بپزد و سس آن غلیظ شده و آب اضافی خورش کشیده شود. در پایان می توانید به دلخواه خود ۲ الی ۳ قاشق غذاخوری شکر به خورشت اضافه کنید.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 19 بهمن 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.