طرز تهیه کیک دبل چاکلت

 کیک دبل چاکلت با خامه کیک دبل چاکلت با گاناش کیک دبل چاکلت آشپزخونه کوچیک من کیک دبل چاکلت معصومه رسولی کیک کوئیک میکس دبل چاکلت طرز تهیه کیک دبل چاکلت کافی شاپی طرز تهیه کیک دبل چاکلت خیس

برای عصرانه در کنار چای داغ لب دوز و جگر سوز میتونید از یک کیک شکلاتی بسیار خوشمزه و خوش طعم استفاده کنید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک دبل چاکلت در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
تخم مرغ۳ عدد
آرد قنادی۲ لیوان
شیر ولرمیک لیوان
روغن مایعنصف لیوان
شکریک لیوان
پودر کاکائونصف لیوان
بکینگ پودرنصف قاشق مربا خوری
شکلات خرد شده۱۵۰ گرم

طرز تهیه کیک دبل چاکلت

مرحله ۱

ابتدا شکلات های خرد شده را درون کاسه فلزی ریخته و به صورت بن ماری ذوب کنید، پس از آن آرد و بیکینگ پودر و پودر کاکائو را با هم مخلوط کنید و آن ها را برای سه مرحله الک نمایید.

مرحله ۲

شکر و تخم مرغ را با هم مخلوط کنید و با دور متوسط همزن مخلوط کنید تا حجیم شده و حالت کشدار پیدا کند سپس نوبت به اضافه کردن شیر و روغن و شکلات ذوب شده می رسد مواد را با هم مخلوط کنید.

مرحله ۳

حالا نوبت به اضافه کردن مرحله به مایه کیک خوشمزه خانگی اضافه کنید. مایه کیک را با لیست و به صورت دورانی و خیلی آرام مخلوط کنید، سپس کف قالب مورد نظر خود را با کاغذ روغنی بپوشانید.

مرحله ۴

قالب را پر کنید و آن را در فر گاز از قبل گرم شده قرار دهید دما را بر روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم کرده و برای یک ساعت اجازه دهید تا کیک مغز پخت شود. بعد از اینکه کیک پخت اجازه دهید تا سرد شود.

مرحله ۵

حالا کیک را از وسط برش زده و بر روی لایه زیری گاناش را بریزید و لایه بعدی را بر روی کیک قرار دهید و الباقی گاناش را اضافه کنید. برای تهیه گاناش خامه صبحانه را بصورت بن ماری گرم کنید سپس شکلات خرد شده را اضافه نمایید مواد را هم بزنید تا یک سس یکدست داشته باشید.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 13 دی 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.