طرز تهیه گوش فیل افغانی

 افطاری ۱۴۰۰ +افطار سبک+ افطاری خوشمزه +افطاری ساده و کم هزینه+ غذای افطاری جدید+ شیرینی برای افطار+ غذای افطاری مجلسی+ غذاهای ماه رمضان افطاری

گوش فیل افغانی یک شیرینی و دسر بسیار مقوی و سالم مناسب برای افطاری و بازیابی انرژی از دست رفته روزه داران و ورزشکاران.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه گوش فیل افغانی در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه گوش فیل
آرد۳ لیوان
شیر۷ الی ۸ ق غ
روغن برای داخل خمیر۵ ق غ
روغن برای سرخ کردنبه اندازه ای که از سر شیرینی بزند بالا
وانیل۱ ق چ
بکینگ پودر۱ ق غ
شکر۲ق چ
نمک۱ ق چ
تخم مرغ۲ عدد
وانیل۱ ق چ
هل و پودر شکربرای تزیین

طرز تهیه گوش فیل افغانی

مرحله اول

برای تهیه این شیرینی خوشمزه اولین کاری که می کنیم مخلوط کردن آرد و روغن می باشد سپس به این مواد شیر و پس از آن تخم مرغ را اضافه کنید کمی با هم مخلوط کنید تا یکدست شوند.

مرحله دوم

پس از مخلوط کردن مواد، نوبت به اضافه کردن نمک و شکر و پس از آن وانیل می رسد. دقت داشته باشید که به ترتیب ذکر شده باید مواد را اضافه کنید. مواد و حالا به خوبی با هم مخلوط کنید تا یک خمیر یکدست داشته باشید.

مرحله سوم

خمیر را برای اینکه جا افتاده شود باید برای مدت زمان ۱۰ دقیقه ورز دهید. ماهیتابه را آماده کنید و مقدار زیادی روغن در آن بریزید، تابه را روی حرارت قرار دهید و صبر کنید تا روغن داغ شود.

مرحله چهارم

از خمیر چانه های مناسبی جدا کرده و به شکل دلخواه آن را فرم دهید. حالا میتوانید آنها را درون ماهیتابه قرار داده و مشغول سرخ کردن شوید. بعد از گذشت چند ثانیه باید حرارت را کم کنید.

مرحله پنجم

دو طرف گوش فیل های افغانی را بخوبی سرخ کنید، حالا از درون روغن خارج کنید و بر روی پارچه تمیز قرار دهید تا روغن اضافی آن ها گرفته شود، پس از خنک شدن با مقداری پودر هل و پودر شکر شیرینی ها را تزیین کنید.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 13 فروردین 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.