طرز تهیه لواشک انار

طرز تهیه لواشک با رب انار فیلم طرز تهیه لواشک انار طرز تهیه لواشک انار ملس طرز تهیه لواشک انار در فر طرز تهیه لواشک انار با هسته طرز تهیه لواشک انار ترش طرز تهیه لواشک انار و سیب لواشک انار و به
لواشک ناردونی با طعم بسیار ترش و خوشمزه برای تهیه لواشک شما به مقداری انار ترش و قرمز نیازمند هستید. یکی از نکات پخت لواشک استفاده از سیب برای بالا بردن کیفیت مزه لواشک می باشد. می‌توانید بعد از پخت میتوانید آب انار را از صافی رد کنید و دانه های آن را جدا نمایید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله ♥ طرز تهیه لواشک انار در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.
مواد لازم برای تهیه لواشک
انار ترش و قرمز۴ کیلو
سیب۴ الی ۵ عدد
رب آلوچه۲ الی ۳ قاشق غذاخوری

طرز تهیه لواشک انار

مرحله اول

انارها را از پوست جدا کرده و آنها را دونه کنید، سپس درون قابلمه بریزید چند عدد سیب رو هم پوست گرفته و به دانه های انار اضافه کنید. قابلمه را روی حرارت اجاق گاز قرار دهید.

مرحله دوم

چون آب انار بسیار رقیق می باشد و همین امر باعث می شود تا لواشک دیر آماده شود برای جلوگیری از این کار سیب را اضافه میکنیم تا لواشک ما لعابدار و غلیظ شود و همین که طعم لواشک دلنشین تر باشد.

مرحله سوم

۲ الی ۳ قاشق غذاخوری رب آلوچه هم به آب انار اضافه کنید، صبر کنید تا با حرارت متوسط آب انار کمی بپزد و نرم شود. حالا با میکسر یا گوشت کوب برقی آب انار را مخلوط کنید تا مواد کاملا له شوند.

مرحله چهارم

هنگامی که به غلظت مناسب رسید قابلمه را از روی حرارت بردارید. کف سینی های خود را با سلفون بپوشانید و آب انار را درون سینی بریزید. سینی ها را زیر نور آفتاب قرار دهید تا لواشک خشک شود.

مرحله پنجم

اگر احساس می‌کنید آفتاب ضعیف است می‌توانید سینی ها را روی بخاری قرار دهید. حرارت را کم کنید و اجازه دهید تا برای ۲۴ ساعت سینی روی بخاری بماند، بعد از آن برای یک روز هم سینی را در محیط آشپزخانه قرار دهید تا آماده شود.

منبع : @banoyatash

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 24 مهر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.