طرز تهیه شربت شاه‌ توت سیاه خانگی

 طرز تهیه شربت شاه توت,طرز تهیه شربت شاه توت نی نی سایت,طرز تهیه شربت شاه توت خانم گلاور,طرز تهیه شربت شاه توت مرحله به مرحله,طرز تهیه شربت شاه توت غلیظ,طرز تهیه شربت شاه توت خانگی,طرز تهیه شربت شاه توت بدون شکر,طرز تهیه شربت شاه توت سیاه خانگی,طرز تهیه شربت شاه توت تصویری,طرز تهیه شربت شاه توت با مخلوط کن,طرز تهیه شربت شاه توت در خانه,طرز تهیه شربت شاه توت تبیان,طرز تهیه شربت شاه توت مربا,دانلود طرز تهیه شربت شاه توت

طرز تهیه شربت شاه‌ توت خانگی، یکی از خوشمزه ترین و پرخاصیت ترین شربت‌های فصل بهار، با قسمتی از خواص این میوه فوق‌العاده آشنا شوید : آنتی اکسیدان‌های موجود در میوه برای تقویت حافظه و محافظت از مغز در برابر آسیب‌های ناشی از اکسیداسیون بسیار مفید و موثر می‌باشد.افرادی که به انسولین حساسیت دارند و کسانی که دچار پیش دیابت هستند برای تنظیم قند خون می‌توانند از این شربت مصرف کنند.

نکات تکمیلی برای پخت شربت

مدت زمان پخت این شربت بستگی به سلیقه و ذائقه شما دارد گر شربت را کمرنگ و رقیق می‌خواهید مدت زمان پخت آن طبیعتاً کوتاه‌تر می‌شود  اگر می‌خواهید یک شربت غلیظ و پررنگ داشته باشید باید مدت زمان پخت مواد را بیشتر کنید.

بهترین نوع میوه برای پخت شربت

اگر میوه‌های شاه‌توت رسیده و آبدار باشند شربت شما سریعتر پخته خواهد شد. چون میوه های سفت و کال به مدت زمان پخت بیشتری نیاز دارد.

مدت زمان پخت شربت

اگر شربت را با حرارت ملایم و کم تهیه کنید مدت زمان پخت بیشتر میشود، اما طعم و رنگ آن جذاب تر و خوشمزه تر خواهد شد. به طور کلی مدت زمان مناسب برای پخت شربت با کیفیت و درجه یک بین ۴۰ دقیقه تا ۱ ساعت می‌باشد.

مواد لازم

شاه‌توت ۱ کیلو

آب به میزان لازم

شکر ۳ لیوان

گلاب ۲ قاشق غذاخوری

آبلیمو ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه شربت شاه توت

مرحله اول

برای تهیه کردن این شربت استثنایی و خوش رنگ ابتدا شاتوت‌ها را به خوبی بشویید، سه لیوان آب را همواره با میوه‌های شاه‌توت درون قابلمه بریزید ظرف را روی حرارت متوسط قرار دهید و اجازه دهید تا برای ۱۵ دقیقه بجوشد.

مرحله دوم

حالا مواد را درون صافی بریزید و آنها را با دست له کنید به صورتی که گوشت میوه‌ها از صافی رد شود. بعد از انجام این کار به آب شاه توت ۳ لیوان شکر اضافه کنید و دوباره روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید تا بجوشد و به غلظت مناسب برسد.

مرحله سوم

در لحظات پایانی جوشیدن مواد می‌توانید ۲ قاشق غذاخوری آبلیمو و بعد از آن ۲ قاشق غذاخوری گلاب به شربت اضافه نمایید. اجازه دهید تا خنک شود اکنون این شربت خوشمزه و خوشرنگ خانگی آماده برای مصرف می‌باشد نوش جان.

منبع : ashpazi_forough_mz76

 

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 10 اردیبهشت 1403
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.