طرز تهیه دلمه برگ مو با ماست

طرز تهیه دلمه برگ مو با غوره طرز تهیه دلمه برگ مو بیتوته دلمه برگ مو تبریزی با ماست دلمه برگ مو بروجردی طرز تهیه دلمه برگ مو با باقالی طرز تهیه دلمه برگ مو شوشتری طرز تهیه دلمه کلم لرستان طرز تهیه دلمه ساده خانگی

دلمه برگ مو یکی از خوراک های خوشمزه ایرانی میباشد که معمولا آن را در فصل بهار و زمانی که برگ های درخت مو سبز میشوند تهیه میکنند.این غذا را با روش ها و مواد مختلف طبخ میکنند.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دلمه برگ مو با ماست در ادامه با سایت آشپزی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
پیاز نگینی شده یک عدد بزرگ
گوشت چرخکرده ۲۵۰ گرم
سبزی دلمه دو الی سه قاشق غذاخوری
لپهیک لیوان
برنجیک لیوان
ادویهبه میزان لازم
زرشک دو الی سه قاشق غذاخوری
نمکبه میزان لازم
ماستسه قاشق غذاخوری
برگ موبه میزان لازم

طرز تهیه دلمه برگ مو با ماست

مرحله اول

برای پخت این دلمه خاص و خوشمزه ابتدا باید برنج را به صورت جداگانه بپزید، مراقب باشید برنج در هنگام پخت بیش از حد نپزد و له نشود. لپه را هم سعی کنید از یک روز قبل بخیسانید و آن را جداگانه بپزید.

مرحله دوم

پیاز را درون ماهی تابه ریخته و تفت دهید پس از اینکه پیاز ها سبک شیشه ای شدند گوشت را به آن اضافه کرده و با هم مخلوط کنید سپس ادویه را به گوشت اضافه کرده و مواد را تا زمانی که رنگ گوشت تغییر کند تفت دهید.

مرحله سوم

اجاق گاز را خاموش کنید سپس برنج و لپه را به گوشت اضافه کنید و پس از مخلوط کردن مواد سبزی مخصوص دلمه را همراه با زرشک به مواد دلمه اضافه کنید پس از مخلوط کردن مواد نوبت به اضافه کردن ماست می رسد.

مرحله چهارم

ماست باعث منسجم شدن مواد میشود و حالت چسبندگی آنها را بیشتر می‌کند. حالا می‌توانید ادویه مخصوص خود را برای عطر و بوی بهتر اضافه کنید، مواد را کنار قرار دهید تا حسابی مزه دار شوند.

مرحله پنجم

برگ مو ها را درون قابلمه ریخته و به آن آب اضافه کنید. اجازه دهید تا شروع به جوشیدن کند. صبر کنید تا برگ مو ها برای ۵ دقیقه بجوشد و حسابی نرم و انعطاف پذیر شوند. سعی کنید بیشتر از این نجوشد.

مرحله ششم

اکنون میتوانید مواد را درون برگ مو ها بپیچید، دلمه ها را مرتب درون قابلمه قرار دهید، در یک کاسه کوچک دو قاشق غذاخوری شکر را با دو قاشق غذاخوری سرکه و مقداری رب انار و نصف لیوان آب مخلوط کنید.

مرحله هفتم

سس خود را با قاشق بخوبی مخلوط کنید پس از اینکه یکدست شد آن را بر روی دلمه های درون قابلمه بریزید، ظرف را بر روی شعله پخش کن و حرارت ملایم قرار دهید،یک جسم نسبتاً سنگین بر روی دلمه ها گذاشته و در قابلمه را ببندید.

مرحله نهم

اجازه دهید تا برای ۴۰ دقیقه تا یک ساعت با حرارت ملایم غذای شما به خوبی جا افتاده و دم بکشد و سس رب انار به خوبی بخورد خوراک شما برود. در پایان با کمی گرد زعفران و کره طعم و مزه فوق‌العاده‌ای به غذای خود بدهید.نوش جان

منبع :elhame.food

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 5 اردیبهشت 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.