طرز تهیه سس برای مرغ سرخ شده

طرز تهیه سس برای مرغ سرخ شده

طرز تهیه سس برای مرغ سرخ شده و خوشمزه، سس مورد نظر خود را باید بر اساس طعم مرغ سرخ شده انتخاب کنید. اگر مرغ سرخ شده طعم ملایمی دارد از سس‌های تند استفاده کنید. معمولاً تهیه سس‌ها زمان زیادی را نمی‌گیرد ولی با چند راه حل ساده می‌توانید این زمان را کمتر کنید.

استفاده از رب گوجه فرنگی به جای گوجه فرنگی تازه می‌تواند این زمان را به طور چشمگیری کاهش دهد. اگر می‌خواهید از گوجه فرنگی استفاده کنید پوست آنها را بگیرید با میکسر آنها را له کنید. حتماً سس گوجه فرنگی را با حرارت ملایم بپزید و مرتب آن را هم بزنید تا نسوزد و طعم سس عوض نشود.

سس کچاپ را می‌توان به عنوان محبوب‌ترین و پرطرفدارترین سس در دنیا نام برد . آمریکا بزرگترین مصرف کننده این سس می‌باشد. میانگین مصرف سالانه برای هر آمریکایی چیزی در حدود ۳.۲ کیلوگرم می‌باشد

مواد لازم برای تهیه سس

  • ۲ فنجان رب گوجه فرنگی
  • ۱/۲ فنجان سرکه سفید
  • ۱/۴ فنجان شکر
  • ۱ قاشق چای خوری نمک
  • ۱/۴ قاشق چای خوری فلفل سیاه
  • ۱/۴ قاشق چای خوری پودر پیاز
  • ۱/۴ قاشق چای خوری پودر سیر
  • ۱/۴ قاشق چای خوری پودر دارچین (اختیاری)
  • ۱/۲ قاشق چای خوری پودر فلفل قرمز (اختیاری)
  • ۱/۴ فنجان آب (اختیاری)

طرز تهیه: 

برای پخت این سسه پرطرفدار و محبوب باید تمامی مواد اولیه را درون یک قابلمه متوسط بریزید و با هم مخلوط نمایید. بعد از یک دست شدن مواد قابلمه را روی حرارت متوسط و ملایم اجاق گاز قرار دهید و صبر کنید تا شروع به جوشیدن کند.

 

در طول این مدت هر از چند گاهی یک بار مواد را هم بزنید. هنگامی که شروع به جوشیدن کرد حرارت را کم کنید و اجازه دهید تا با حرارت پایین برای ۲۰ الی ۳۰ دقیقه سس بجوشد. در طول این مدت باید مواد این سس خوشمزه را هم بزنید.

 

هنگامی که به غلظت مناسب رسید اجاق گاز را خاموش کنید و اجازه دهید تا سس خنک شود. سس را باید درون ظرف‌های دربدار ریخته و محل نگهداری آن خچال می‌باشد. اگر احساس کردید غلظت سس زیاد شده می‌توانید یک چهارم فنجان آب داغ به سس اضافه کنید.

نکات: 

اگر می‌خواهید سس را با گوجه فرنگی تازه بپزید باید گوجه‌ها را پوست بگیرید آنها را خرد کرده و برای مدت زمان ۱۰ دقیقه بجوشانید. بعد از اینکه گوجه ها نرم شدند آنها را از صافی رد کنید تا پوست و دانه های گوجه فرنگی جدا شود.

میزان استفاده از ادویه ها و شکر برای پخت سس آزاد و دلبخواهی می‌باشد. بدون هیچ نگرانی می‌توانید مقدار آن را کم و زیاد کنید. مدت زمان استاندارد برای نگهداری سس درون یخچال تقریباً ۲ هفته می‌باشد.

به جز سس کچاپ سس‌های مختلفی برای مرغ سرخ شده وجود دارد که می‌توانید به سلیقه خودتان تهیه کنید و در کنار مرغ سرخ شده سرو نمایید.

یکی از سس ها خوشمزه و مجلسی سس باربیکیو می‌باشد، این سس طعم دودی و شیرین به مرغ سرخ شده شما خواهد داد. می‌توانید از سس باربیکیو آماده استفاده کنید یا خودتان آن را در خانه تهیه کنید.

دیگر سس های مناسب برای سرو در کنار مرغ سرخ شده عبارتند سس تند کره ای و سس قارچ و سس آلفردو و سس پستو

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 12 فروردین 1403
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.