طرز تهیه خورشت فوری برای برنج

خورشت فوری برای برنج طرز تهیه خورشت ساده لیست انواع خورشت ایرانی طرز تهیه انواع خورشت ها با مرغ طرز تهیه انواع برنج و خورشت خورشت فوری با گوشت انواع خورشت با گوشت قرمز انواع خورشت ابدار

طرز تهیه خورشت فوری برای برنج با گوشت چرخ کرده برای مزه دار کردن این خورشت خوشمزه و سریع که برای پخت آن به ۳۰ دقیقه زمان نیاز دارید از رب انار و نعنا خشک استفاده خواهید کرد.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورشت فوری برای برنج در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم
گوشت چرخ شده۳۰۰ گرم
پیاز متوسطدو عدد
گردوی خرد شده۴ عدد
رب انار۳ ق غ
نعنا خشکنصف ق غ
زردچوبه،فلفل سیاهاز هر کدوم یک ق چ
پولبیبر،پودرسیراز هر کدوم یک ق چ
نمک به میزان لازم

طرز تهیه خورشت فوری برای برنج

مرحله اول

گوشت چرخ کرده را آماده کنید و آن را درون کاسه بریزید سپس پیاز رنده‌شده را به آن اضافه کنید و کمی با گوشت مخلوط نمایید سپس نوبت به اضافه کردن ادویه ها میرسد، گوشت را کاملاً مخلوط کنید. 

مرحله دوم

ادویه شما شامل زردچوبه و فلفل سیاه، پول بیبر و پودر سیر میباشد، گوش را حسابی ورز دهید تا کاملاً یکدست شود سپس به اندازه یک گردو از آن برداشته و با دستان خود گرد کنید و روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن اضافه کنید.

مرحله سوم

پس از اینکه روغن داغ شد تکه های گرد شده گوشت را درون روغن داغ ریخته و با حرارت بالا مشغول سرخ کردن آنها شوید. برای مزه دار کردن خورشت پیاز رنده شده را درون ماهیتابه ریخته و تفت دهید.

مرحله چهارم

کمی که پیازها سبک و شیشه شدند زردچوبه را همراه با فلفل سیاه اضافه کنید و تا زمانی که پیاز طلایی رنگ میشود به سرخ کردن ادامه دهید حالا گردو های خرد شده را همراه با نعنا خشک و رب انار اضافه کنید و با هم تفت دهید.

مرحله پنجم

بعد از گذشت یک دقیقه از دست دادن دو لیوان آب به خورشت اضافه کرد کنید و اجازه دهید تا شروع به جوشیدن کند. حالا زمان آن رسیده که سس را با گوشت مخلوط کنید. حرارت را کم کنید تا خورشت جا افتاده و آماده برای مصرف شود.

منبع:idea_perfecte

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 3 شهریور 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.