طرز تهیه شیر برنج افغانی

طرز تهیه شیر برنج افغانی خوشمزه و مجلسی ساده و سریع برای شش نفر

شیر برنج افغانی یکی از غذاهای ساده اما در عین حال مقوی می باشد که در بین مردم افغانستان محبوبیت زیادی دارد این غذا به خاطر وجود شیر و برنج منبع غنی از کلسیم و ویتامین B می باشد.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیر برنج افغانی در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای ۶ نفر
شیر۱ لیتر
برنج۱ پیمانه
گلاب۱/۲ پیمانه
حلچند عدد
آب۲ پیمانه
شکر۱/۲ الی ۲ پیمانه

طرز تهیه شیر برنج افغانی

مرحله اول

برای تهیه این دسر اولین کاری که می کنی خیساندن برنج یک شب قبل از اشپزی می باشد، برنج را بشویید و آن را بخیسانید برای فردا. قابلمه را آماده کرده و دو پیمانه آب به آن اضافه کنید.

مرحله دوم

قابلمه را بر روی اجاق گاز قرار داده سپس برنج را اضافه نمایید. هنگامی که برنج شروع به جوشیدن کرد و آب آن تقریباً نصف شد، شیر را به غذا اضافه کنید و اجازه دهید تا با حرارت ملایم بجوشد.

مرحله سوم

اکنون زمان آن رسیده که شکر و هل را به شیر برنج اضافه کنید. اجازه دهید تا غذا کاملاً پخته و جا افتاده شود پس از اینکه غلیظ شد گلاب را اضافه کنید و خوراک خود را از روی اجاق گاز بردارید.

مرحله چهارم

پس از اینکه دسر را در ظرف های موردنظر ریختید با گل محمدی و یا هر چیز دیگری که دوست دارید آن را تزیین کنید، میتوانید زمانی که داغ است درون قالب بریزید و پس از خنک شدن درون ظرف مورد نظر برگردانید.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 23 بهمن 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.