طرز تهیه عصرانه با سیب زمینی

طرز تهیه عصرانه با سیب زمینی

طرز تهیه عصرانه با سیب زمینی که به جرأت می‌توان گفت یکی از پرمصرف‌ترین مواد غذایی در سرتاسر جهان می‌باشد. سیب زمینی هم خوشمزه است و هم سیر کننده.

سیب زمینی تنوری:

مرحله اول

به سراغ سیب زمینی‌ها رفته و پس از اینکه آنها را شستید مقداری روغن زیتون روی سیب زمینی‌ها ریخته و تمام قسمت‌های آن را به روغن آغشته کنید سپس کمی نمک و فلفل سیاه روی آن بپاشید.

مرحله دوم

سیب زمینی‌های آماده شده را با پوست درون فر برای مدت زمان ۴۵ دقیقه تا یک ساعت قرار دهید. بعد از اینکه کاملا پخته شدند از درون فر خارج کنید و با سس کچاپ یا سس مایونز یا سس فرانسوی نوش جان کنید.

مرحله سوم

ناگفته نماند اگر می‌خواهید سیب زمینی تنوری مجلسی و خوشمزه‌تری تهیه کنید می‌توانید از موادی همچون پنیر پیتزا و ذرت و قارچ و سبزیجات هم در کنار آن استفاده کنید.

سیب زمینی سرخ کرده: 

مرحله اول

بعد از شستشوی سیب زمینی‌ها پوست آنها را جدا کنید درون آبکش بریزید و کاملاً آنها را پاکسازی کنید. به صورت خلالی یا نگینی آنها را خرد کنید. مقداری روغن درون ماهیتابه بریزید و صبر کنید تا روغن حسابی داغ شود.

مرحله دوم

سیب زمینی‌های خرد شده را به آرامی درون روغن داغ بریزید و به خوبی دو طرف آنها را سرخ کنید تا به صورت طلایی و برشته آماده شوند. با کمی نمک و فلفل سیاه  زمینی‌ها را مزه‌دار کرده همراه با سس دلخواه نوش جان کنید.

کوکو سیب زمینی: 

مرحله اول

پوست سیب زمینی‌ها را بگیرید آنها را رنده کنید. پیاز را هم بصورت رنده شده آماده نمایید. به سیب زمینی و پیاز های رنده شده تخم مرغ و نمک و فلفل سیاه و زردچوبه را اضافه کنید.

مرحله دوم

مواد را با هم مخلوط کنید و با دست حسابی ورز دهید تا کاملاً یکدست و منسجم شود. کمی به مواد استراحت دهید تا طعم و بوی ادویه ها اثر کند. از مواد به شکل دلخواه برداشته درون روغن داغ ریخته و سرخ کنید. کوکو را با نان و سبزی تازه میل نمایید.

مرحله سوم

اگر حوصله و وقت آشپزی دارید می‌توانید به کوکو سیب زمینی موادی مانند گوشت چرخ کرده و پنیر پیتزا و حتی سبزیجات دلخواهتان را هم اضافه کنید و طعم مزه بهتری را تجربه نمایید.

سالاد سیب زمینی: 

مرحله اول

سالاد سیب زمینی هم می‌تواند یک عصرانه خوشمزه و فوری باشد بعد از اینکه سیب زمینی‌ها را به صورت آب پز آماده کردید صبر کنید تا خنک شوند پوست آنها را گرفته و به صورت نگینی خرد کنید.

مرحله دوم

حالا سیب زمینی‌های خرد شده را با سس مایونز و خیارشور و نخود فرنگی و ذرت و جعفری ساطوری شده مخلوط کنید به این مخلوط می‌توانید نمک و فلفل سیاه را هم اضافه کنید. مواد را هم بزنید و بعد از اینکه یکدست شد نوش جان کنید.

چیپس سیب زمینی: 

مرحله اول

بعد از اینکه پوست سیب زمینی را گرفتید آن را بشویید و به صورت ورقه‌های نازک برش بزنید. مقداری آب نمک تهیه کنید و ورقه‌های سیب زمینی را برای چند دقیقه درون آب نمک بخیسانید.

مرحله دوم

بعد از انجام این کار سیب زمینی‌ها را آبکش کنید و آنها را درون روغن داغ ریخته و سرخ کنید تا زمانی که طلایی رنگ و برشته شوند. بعد از آماده شدن کمی نمک و فلفل سیاه روی آنها بپاشید و به عنوان عصرانه جذاب و فوری نوش جان کنید.

نکته:

علاوه بر این دستورات پخت می‌توانید برنامه‌هایی چون سمبوسه و پیراشکی و کتلت و خوراک سیب زمینی را هم در برنامه غذایی خود جای دهید.

 

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 23 اسفند 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.