طرز تهیه قره قوروت با آب پنیر

 طرز تهیه قره قروت با آب پنیر نی نی سایت +طرز تهیه قره قروت با نشاسته +طرز تهیه قره قروت با آرد+ طرز تهیه قره قروت با آب ماست +طرز تهیه قره قروت با آب کشک +طرز تهیه قره قروت با آرد گندم +با اب پنیر چی درست کنیم +طرز تهیه قره قروت با دوغ نی نی سایت

قره قوروت با آب پنیر و دوغ و ماست آماده میشود و شما برای طعم دادن به آن میتوانید از نمک و نعنا و موسیر استفاده کنید. قره قوروت داری خواص درمانی زیادی می‌باشد از جمله : مصرف آن برای رشد و نمو و همچنین پیشگیری از پوکی استخوان و جلوگیری از سرطان روده بزرگ و ضد عفونی کننده لوله گوارش.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه قره قوروت با آب پنیر در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه قره قوروت
آب پنیربه میزان لازم
نمکبه میزان لازم
نعنا،موسیربدلخواه

طرز تهیه قره قوروت با آب پنیر

مرحله اول

برای تهیه قره قروت ابتدا باید آب پنیر را درون کیسه بریزید و ناخالصی‌های آن را کاملاً جدا کنید، این کار را شما با ماست هم می‌توانید انجام دهید ماست را درون کیسه ریخته و یک آبکش در زیر آن قرار دهید.

مرحله دوم

یک جسم سنگین بر روی کیسه ماست قرار دهید تا آب آن کاملا گرفته شود، اگر شما سعی کنید از آب پنیر محلی و یا ماست محلی استفاده کنید، بخاطر طعم و چربی آن قره قوروت خوشمزه ترین خواهید داشت.

مرحله سوم

پس از جدا کردن آب پنیر یا آب ماست مقداری نمک به آن اضافه کنید، برای طعم بهتر میتوانید از نمک و نعنا و موسیر خشک خرد شده هم استفاده کنید. می‌توانید پودر موسیر را هم جایگزین موسیر خشک شده کنید.

مرحله چهارم

حالا آب به دست آمده از پنیر و یا ماست را درون قابلمه ریخته و روی اجاق گاز قرار دهید تا شروع به جوشیدن کند و غلیظ شود به طوری که رنگ آن تغییر کند، اجاق گاز را خاموش کنید و اجازه دهید تا خنک شود، قره قروت آماده برای مصرف می‌باشد

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 24 بهمن 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.