طرز تهیه رولت خامه ای بدون فر

طرز تهیه رولت خامه ای بدون فر و همزن طرز تهیه رولت خامه ای بدون فر پاپیون طرز تهیه رولت خامه ای در مایکروفر طرز تهیه رولت خامه ای برای 4 نفر طرز تهیه رولت خامه ای با پیمانه طرز تهیه رولت خامه ای در 8 دقیقه طرز تهیه رولت بدون کاغذ روغنی طرز تهیه رولت خامه ای در توستر

طرز تهیه رولت خامه ای بدون فر یک شیرینی بسیار خوشمزه و ساده مناسب برای دورهمی های خانوادگی. عزیزانی که علاقه مند به پخت شیرینی در خانه هستند و فر گاز در اختیار ندارند می توانند با استفاده از ماهیتابه رژیمی دو طرفه این رولت را تهیه کنند.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه رولت خامه ای بدون فر در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای ۱۶ عدد رولت
تخم مرغ۳ عدد
آرد سفید قنادی۷۵ گرم
شکر۷۵ گرم
عسل۱ ق م
آب جوش۱ ق غ
وانیل۱/۴ ق چ
خامه فرم گرفته۲۵۰ گرم

طرز تهیه رولت خامه ای بدون فر

مرحله اول

برای تهیه این شیرینی بدون فر خوشمزه ابتدا تخم مرغ را شکسته و زرده و سفیده را از هم جدا کنید. سفیده های تخم مرغ با همزن برقی مخلوط کنید در حدی که وقتی کاسه آن را برعکس کردید چیزی بیرون نریزد.

مرحله دوم

زرده تخم مرغ آماده کنید و به آن شکر و بعد از آن وانیل را اضافه کنید و مواد را با همزن برقی در حدی که رنگ آن کرمی و حالت آن کشدار شود مخلوط کنید. حالا آب جوش و بعد از آن عسل را اضافه کنید و در حد مخلوط شدن هم بزنید.

مرحله سوم

اضافه کردن عسل باعث خوشرنگ شدن نون رولت شما بعد از پایان آشپزی می شود. حالا میتوانید سفیده را به زرده اضافه کنید و با لیسک به صورت دورانی و در یک جهت هم بزنیم آرد را الک کرده و به مواد اضافه کنید.

مرحله چهارم

بعد از اضافه کردن آرد بازهم با لیسک به صورت دورانی مایع رولت را مخلوط کنید تا یکدست شود. برای پخت شیرینی درون ماهیتابه دو طرف ابتدا واشر آن را خارج کنید، کف ماهی تابه را چرب کنید سپس با دو عدد کاغذ روغنی کف آن را بپوشاند.

مرحله پنجم

روی کاغذها را هم کمی چرب کنید استفاده از دو عدد کاغذ به خاطر این است که زیر رولت نسوزد. اجاق گاز را روشن کنید شعله پخش کن را روی گاز گذاشته و ماهیتابه را با درب بسته روی شعله پخش کن قرار دهید برای ۱۰ دقیقه. تا گرم شود.

مرحله ششم

مایه را درون تابه بریزید و درب آن را ببندید برای ۱۵ دقیقه. تابه را باز کنید و نان را برگردانید تا طرف دیگر نان هم برشته شود، ۵ دقیقه زمان برای این کار کافیه. بعد از پخت کاغذ را جدا کنید و نان را با دستمال تمیز رول کرده و درون یخچال قرار دهید.

مرحله هفتم

خامه فرم گرفته را آماده کنید و بعد از اینکه نان رولت را از یخچال خارج کردید روی آن را با خامه پر کنید. دوباره نان را رول کرده و درون یخچال قرار دهید برای ۴ الی ۵ ساعت. بعد از اینکه از یخچال خارج کردی با خامه فرم گرفته تزیین کنید.

مرحله هشتم

روی خامه را می توانید با پودر قهوه یا پودر کاکائو الک شده تزیین کنید. بعد از انجام این مراحل با یک چاقوی تیز رولت را برش بزنید. با این مقدار مواد شما ۱۶ عدد رولت خانگی می‌توانید آماده کنید. ماهیتابه مناسب برای پخت رولت سایز ۳۲ میباشد.

منبع:masoumehrasouli

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 30 تیر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.