طرز تهیه کیک اسفنجی برای ۶ نفر

طرز تهیه کیک اسفنجی برای ۸ نفر طرز تهیه کیک اسفنجی برای 4 نفر طرز تهیه کیک اسفنجی عصرانه طرز تهیه کیک اسفنجی در توستر طرز تهیه کیک اسفنجی برای 6 نفر در قابلمه طرز تهیه کیک اسفنجی برای ۳ نفر طرز تهیه کیک اسفنجی برای ۲۰نفر طرز تهیه کیک اسفنجی برای 10 نفر

طرز تهیه کیک اسفنجی برای ۶ نفر با ذکر تمام فوت و فن ها و نکات مهم برای پخت کیک خانگی خوشمزه و مجلسی. همیشه سعی کنید برای پخت کیک از یک وانیل با کیفیت و درجه یک استفاده کنیم تا کیک شما خوشمزه و جذاب شود.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک اسفنجی برای ۶ نفر در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد کیک برای قالب ۱۵
تخم مرغ۸عدد
آرد۲۰۰گرم
شکر۲۰۰گرم
بیکینگ پودر۱,۵قاشق چایخوری
وانیل۱/۲قاشق چایخوری
آب جوش۳۰الی۴۰گرم

طرز تهیه کیک اسفنجی برای ۶ نفر 

مرحله اول

یکی از نکات مهم این است که مواد اولیه را که برای پخت کیک استفاده می کنید باید با اتاق محل آشپزی شما هم دما باشند. تخم مرغ را شکسته و زرده و سفیده را از هم جدا کنید دقت داشته باشید که کاملاً از هم جدا شوند.

مرحله دوم

ذره ای از زرده نباید با سفیده قاطی شود و ظرفی که سفیده تخم مرغ را در آن میریزید باید کاملاً تمیز شده باشد. سفیده های تخم مرغ به صورت جداگانه هم بزنید تا کاملا پف دار شوند به صورتی که از ظرف بیرون نریزد.

مرحله سوم

به سراغ زرده‌های تخم‌مرغ رفته و آن را با وانیل و شکر مخلوط کنید تا زمانی که رنگ آن کرم می شود و حالت کشدار پیدا کند سپس آب جوش را اضافه کنید و مواد را هم بزنید تا شکر کاملا حل شود.

مرحله چهارم

حالا نوبت آن رسیده که سفیده تخم مرغ را طی دو مرحله به زرده تخم مرغ اضافه کنیم و مواد را آرام آرام مخلوط نمایید.( نیازی نیست مواد کامل با هم مخلوط شوند ). قالب با قطر ۲۵ سانت برای این مواد کافی میباشد.

مرحله پنجم

کف قالب خود را چرب کنید سپس کاغذ روغنی را در کف قالب قرار دهید حالا مایه کیک رژیمی ساده را درون قالب بریزید. با دست قالب را بلند کرده و برای چند مرحله آن را روی میز کار بکوبید تا عمل هواگیری را انجام دهید.

مرحله ششم

دستگاه فر باید از قبل پیش گرم شده باشد دمای آن را بر روی ۱۸۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید و قالب را برای ۳۰ الی ۴۰ دقیقه درون فر قرار دهید. با خلال دندان بعد از ۳۰ دقیقه میزان پخت کیک را چک کنید.

مرحله هفتم

پس از اینکه قالب را از درون فر خارج کردید آن را روی توری سیمی به صورت برعکس قرار دهید تا خنک شود حالا به کمک چاقو کیک را از دیواره های قالب به آرامی جدا کنید، پس از برگرداندن کاغذ را از ته کیک جدا نمایید.

منبع :cakevideo_elina

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 3 خرداد 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.