طرز تهیه کیک خیس زعفرانی

فیلم طرز تهیه کیک خیس زعفرانی طرز تهیه کیک خیس زعفرانی دونفره طرز تهیه کیک خیس زعفرانی بدون فر کیک خیس زعفرانی آشپزخانه کوچک من طرز تهیه کیک زعفرانی با شیر طرز تهیه کیک تخته ای زعفرانی طرز تهیه کیک زعفرانی خیس با ماست طرز تهیه کیک زعفرانی با ماست بدون فر

طرز تهیه کیک خیس زعفرانی خانگی خوشمزه درون فر. یک کیک زیبا با طعم بهشتی مناسب برای تغذیه کودکان و عصرانه. برای پخت این کیک رژیمی نیازی به استفاده از شیر ندارید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک خیس زعفرانی در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای پخت کیک
تخم مرغ۴ عدد
شکر۳/۴ پیمانه
ارددو پیمانه
ماست پر چرب۳/۴ پیمانه
روغننصف پیمانه
بکینگ پودر۲ ق چ
زعفران دم کرده۲ ق غ
هل و وانیلکمی
مواد لازم شربت
اب۱/۵ پیمانه
شکر۱/۵ پیمانه
گلاب۱/۳ پیمانه
زعفران دم کرده۲ ق چ
ابلیمویک قطره

طرز تهیه کیک خیس زعفرانی

مرحله اول

برای پخت این کیک خانگی بسیار خوشمزه ابتدا درون کاسه تخم مرغ را شکسته سپس به آن شکر و وانیل را اضافه کنید این مواد را حالا با همزن مخلوط کنید تا رنگ آن کرمی شود، هم زدن را تا زمانی که پف کند و کشدار شود ادامه دهید.

مرحله دوم

حالا به مواد روغن را اضافه کنید و در حد یکدست شدن مخلوط کنید. در مرحله بعد پودر هل و زعفران را اضافه کند بعد از انجام این کار ماست را ریخته و مواد را مخلوط کنید. آرد و بکینگ پودر را با هم مخلوط کنید.

مرحله سوم

آرد را برای سه مرحله الک کنید سپس آن را در چند نوبت به مایه کیک اضافه نمایید. با استفاده از لیسک به صورت دورانی مایه را هم بزنید تا کیک کاملا با مواد مخلوط و یکدست شود. قالب را آماده کنید.

مرحله چهارم

قالب شما باید ارتفاع زیادی نداشته باشد بعد از اینکه قالب را چرب کردید مایه کیک را درون قالب بریزید. فر را از قبل پیش گرم کنید، دمای آن را روی ۱۸۰ درجه سانتی گراد تنظیم کرده و قالب را درون فر قرار دهید.

مرحله پنجم

این کیک را هم درون ظروف پیرکس که قابلیت قرار گرفتن درون فر را دارند می‌توانید بپزید. اکنون شربت زعفرانی کیک را آماده کنید درون قابلمه کوچک آب و شکر را بریزید و آن را روی حرارت ملایم قرار دهید.

مرحله ششم

پس از اینکه شکر کاملا حل شد و آب شروع به جوشیدن کرد گلاب و زعفران را اضافه کنید و برای ۱۵ دقیقه اجازه دهید تا با حرارت ملایم بجوشد. حالا یک قطره آبلیمو اضافه کنید و اجاق گاز را خاموش کنید تا شربت به دمای محیط برسد.

مرحله هفتم

وقتی که کیک ساده طلایی شد آن را از فر خارج کنید، هنگامی که گرم است شربت خنک شده را به آن اضافه کنید. اجازه دهید تا کیک برای دو ساعت درون قالب باقی بماند، سپس آن را از قالب جدا کنید.

مرحله هشتم

می توانید با کرم پنیری کیک را مانند تصویر تزیین کنید و از خوردن آن لذت ببرید. برای این کار مقداری پنیر ماسکارپونه را با خامه قنادی هم بزنید تا فرم بگیرد سپس با ماسوره d2 به صورت شکوفه کیک را تزیین کنید.

منبع : کیک نقره‌ای

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 27 آذر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.