چرا کیک خمیر میشه

چرا کیک خمیر میشه و پف نمیکنه نی نی سایت
علت خمیر شدن وسط کیک نی نی سایت
کیک خمیر شده را چکار کنیم نی نی سایت
با کیک خمیر شده چکار کنیم
علت خمیر شدن کیک قابلمه ای
علت خمیر شدن وسط کیک در توستر
علت خمیر شدن کیک در کیک پز برقی
علت خمیر شدن کیک میوه ای

چرا کیک خمیر میشه مشکلی که تقریباً تمام افراد آماتور در زمینه پخت کیک و شیرینی با آن مواجه می‌شوند. تقریباً تمام مواردی که باعث به وجود آمدن این مشکل در هنگام پخت کیک‌های خانگی می‌شود را شرح داده‌ایم.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله ‌علت چرا کیک خمیر میشه در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

چرا کیک خمیر میشه

مشکل اول

یکی از این موارد می‌تواند این باشد که دستور پخت کیک شما دارای مشکلاتی باشد، شاید اندازه‌ها و نکات پخت را کاملاً در دستور ذکر نکرده‌اند سعی کنید از یک منبع مطمئن و قابل اعتماد استفاده نمایید.

مشکل دوم

رعایت نکردن دقیق نکات مانند زمان یا ترتیب اضافه کردن مواد و یا مقدار و مدل هم زدن مواد اولیه کیک.

مشکل سوم

اندازه مواد اولیه دقیق نباشد یا خود شما نسبت به سلیقه خودتان مواد را کم یا زیاد و یا چیز دیگری را جایگزین و حذف کنید. اگر مواد به گرم باشد شما باید حتما از ترازوی مناسب استفاده کنید.

مشکل چهارم

استفاده از قالب مناسب، اگر جنس قالب نازک باشد یا سایز آن متناسب با مواد اولیه شما نباشد. سعی کنید برای پخت بهتر از قالب میان تهی استفاده کنید. بهتر است مواد را درون قالب به صورت یکنواخت خالی کنید.

مشکل پنجم

مواد را دور قالب بچرخانید تا در همه جای قالب به صورت یکنواخت ریخته شود. بعد از پر کردن قالب چند بار آن را روی میز کار بکوبید تا هوای اضافه درون مواد تخلیه شود. برای پخت کیک زبرا و میوه‌ای نباید به قالب ضربه بزنید.

مشکل ششم

یکی از شایع‌ترین مشکلات استاندارد نبودن فرها می‌باشد شاید در دستور ذکر شده دمای فر ۱۸۰ درجه باشد و شما کیک را با همین درجه بپزید و کیفیت کیک شما پایین باشد بعد از پخت ، شاید دمای فر شما فرق کند. باید قلق فر دستتان باشد.

مشکل هفتم

خارج کردن کیک زودتر از موعد مورد نظر سعی کنید با سیخ چوبی میزان پخت کیک را چک کنید. اگر کامل پخته شده بود از فر خارج کنید. برای پخت کیک های میوه ای هم زیاد بودن میوه یا برش های ضخیم میوه باعث خمیر شدن کیک خواهد شد.

منبع: @i_heart_eating

 

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 2 مهر 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.