طرز تهیه کیک شیفون شکلاتی

 کیک شیفون شکلاتی خانم طوروسیان +کیک شیفون شکلاتی ۴تخم مرغی+ برای خامه کشی کیک شیفون بهتره یا اسفنجی +کیک شیفون شکلاتی بهاره وحید +طرز تهیه کیک شیفون با پف زیاد +طرز تهیه کیک شیفون ۶تخم مرغی +کیک شیفون شکلاتی با روکش گاناش +طرز تهیه کیک شکلاتی برای خامه کشی

کیک شیفون شکلاتی یکی از محبوب ترین کیک های خانگی می باشد که میتوانید آن را بدون استفاده از شیر و با آب ولرم تهیه نمایید. برای پخت آن حتما مواد اولیه کیک با پیمانه و ترازو اندازه گیری شود. برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک شیفون شکلاتی در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

کیک خانوادگی ۴ نفره
تخم مرغ۶ عدد
آرد سفید۲۲۵ گرم
شکر۲۵۰ گرم
روغن مایع۵۰ میلی گرم
آب۵۰ میلی گرم
بیکینگ پودر۱ ق م
وانیلنصف ق چ
شربت بار یا عسل۱ قاشق چایخوری
پودر تارتاریک چهارم ق چ
پودر کاکائو۲ ق غ

طرز تهیه کیک شیفون شکلاتی

مرحله اول

مواد را با ترازو اندازه بگیرید، اگر ترازو ندارید از لیوان های دسته دار فرانسوی به عنوان ایمان استفاده کنید اگر می خواهید کیک ساده آماده کنید می توانید کاکائو را حذف کنید و به همان مقدار آرد اضافه کنید.

مرحله دوم

زرده و سفیده تخم مرغ را کاملا از هم جدا کنید توجه داشته باشید بدون هیچ ناخالصی و کاملاً باید از هم جدا شوند، سفیده تخم مرغ را ابتدا با همزن مخلوط کنید سپس پس از نصف شکر را به آرامی به آن اضافه کنید.

مرحله سوم

سفیده و شکر را به قدری با هم مخلوط کنید تا رد پره های همزن بر روی آن باقی بماند، استفاده از پودر تارتار برای فرم دهی و پف کردن کیک می‌باشد، اگر نبود میتوانید آن را از لیست مواد لازم خذف کنید.

مرحله چهارم

به جای پودر تارتار می‌توانید از آبلیمو استفاده کنید، اضافه کردن آب لیمو باعث فرم گرفتن بهتر سفیده تخم مرغ می شود. حالا زرده تخم مرغ را با الباقی شکر مخلوط کنید سپس به آن وانیل و شربت بار را اضافه کنید.

مرحله پنجم

با همزن دستی مواد را به خوبی مخلوط کنید تا کاملاً یکدست شوند به صورتی که رنگ آن کرمی و حالت آن کشدار شود. روغن و پس از آن آب و کاکائو حل شده را به مایه کیک اسفنجی ساده اضافه کنید.

مرحله ششم

آرد و بیکینگ پودر را با هم مخلوط کنید و برای سه مرحله آنها را الک کنید حالا آرد را به مخلوط زرده تخم مرغ اضافه کنید و مواد را هم بزنید تا کاملاً آرد حل شود سپس سفیده تخم مرغ فرم گرفته را در دو مرحله اضافه کنید.

مرحله هفتم

هم زدن زیاد این مایه باعث خوابیدن پف کیک خواهد شد، پس آن را زیاد هم نزنید. قالبی با قطر ۲۰ سانت انتخاب کنید که ارتفاع آن آن هم چیزی در حدود ۹ سانتی متر باشد کف و دیواره های قالب را چرب کنید.

مرحله نهم

بهتر است برای چرب کردن قالب از روغن جدا کننده کیک استفاده کنید، اگر روغن در اختیارتان نیست می‌توانید کف و دیواره های قالب را با کاغذهای روغنی کاملاً بپوشانید. مایع را درون قالب بریزید.

مرحله دهم

پس از اینکه مایه کیک را درون قالب ریخته و آن را چند بار به زمین بکوبید تا هوای اضافی مایع کیک گرفته شود. فر را هم باید در ابتدا روشن کنید و با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد قالب را در طبقه میانی فر قرار دهید.

مرحله یازدهم

اجازه دهید تا برای ۵۰ الی ۶۰ دقیقه قالب درون فر بماند تا کیک کاملاً مغز پخت شود. بعد از گذشت ۵۰ دقیقه در فر را باز کنید و با خلال دندان پخته شدن کیک را چک کنید اگر مواد به خلال نچسبیده بود یعنی کیک پخته شده.

مرحله دوازدهم

اگر کیک به خلال دندان چسبیده بود در فر را برای ۵ الی ۱۰ دقیقه دیگر ببندید تا کیک کاملا مغز پخت شود. پس از پخت فر را خاموش کنید و اجازه دهید تا قالب درون فر بماند تا کاملاً خنک شود.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 12 اسفند 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.