طرز تهیه حلوا با آرد سفید

طرز تهیه حلوا زعفرانی با آرد سفید فیلم طرز تهیه حلوا با آرد سفید طرز تهیه حلوا با آرد سفید گندم طرز تهیه حلوا با آرد سفید بدون زعفران طرز تهیه حلوا با آرد سفید و خرما طرز تهیه حلوا با آرد سفید قنادی طرز تهیه حلوا ساده طرز تهیه حلوا با آرد سفید برای دو نفر

طرز تهیه حلوا با آرد سفید یک شیرینی سنتی راحت و بسیار مقوی، دارای طبع گرم می‌باشد و از آن برای تقویت قوای بدنی و همچنین رفع خستگی استفاده می‌کنند.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حلوا با آرد سفید در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای پخت حلوا
آرد سنگگ۳پیمانه
شکر۲نیم پیمانه
آب۱نیم پیمانه
گلاب۱دوم پیمانه
عرق هل۱دوم پیمانه
زعفران۱دوم پیمانه غلیظ
کره۱۰۰گرم
روغن مایع۱پیمانه

طرز تهیه حلوا با آرد سفید

مرحله اول

برای تهیه یک حلوای بسیار خوشمزه ابتدا باید شربت آن را تهیه کنید برای این کار آب و شکر را درون قابلمه ریخته و روی حرارت متوسط اجاق گاز قرار دهید. صبر کنید تا شکر کاملا حل شود و شروع به جوشیدن کند.

مرحله دوم

حالا گلاب و هل را با زعفران به آب اضافه کنیم و بعد از چند لحظه اجاق گاز را خاموش نمایید. آرد را برای دور الک کرده و آن را درون ماهیتابه بریزید و با حرارت متوسط آرد را تفت دهید تا بوی خامی آرد گرفته شود.

مرحله سوم

تفت دادن زیاد آرد رنگ حلوا را تیره خواهد کرد. کره و روغن را به آرد اضافه کنید به تفت دادن ادامه دهید تا رنگ آرد عوض شود حالا می توانید شربت را آرام آرام به آرد اضافه کنید و مدام آن را هم بزنید.

مرحله چهارم

از هم زدن آرد در این مرحله نباید غافل شوید ماهیتابه را آرام و به صورت دورانی بچرخانید تا حلوا درون ظرف شما جمع شود و خودش را بگیرد. این کار را تا آماده شدن کامل حلوا برای مصرف تکرار کنید.

منبع : حلوا مجلسی

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 6 دی 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.