طرز تهیه کیک خیس بدون فر

طرز تهیه کیک خیس بدون فر با فیلم؟ طرز تهیه کیک خیس بدون فر اپارات% طرز تهیه کیک خیس بدون فر با سس شکلاتی &طرز تهیه کیک شکلاتی خیس بدون فر و همزن برقی *کیک خیس بدون فر در قابلمه( طرز تهیه کیک خیس پف دار _طرز تهیه کیک شکلاتی بدون فر برای ۶ نفر +طرز تهیه کیک خیس بدون شیر و فر

کیک خیس بدون فر را بدون استفاده از همزن و بسیار ساده درون قابلمه و بر روی اجاق گاز ساده خانگی با آرد نانوایی تهیه نمایید. برای این مواد قابلمه ای با سایز ۲۰ مناسب می‌باشد..برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک خیس بدون فر در ادامه با سایت آشپزی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم کیک ۴ نفره
تخم مرغ۲ عدد
شکرنصف لیوان
شیرنصف لیوان
روغن مایع۱/۳ لیوان
آرد۱/۵ لیوان
بکینگ پودر۲ قاشق چایخوری
پودر کاکائو۲ قاشق غذا خوری
وانیل۱/۴ قاشق چایخوری
مواد لازم برای تهیه سس
شیر۱ لیوان سر خالی
روغن مایع۱/۴ لیوان
شکر۱/۴ لیوان
شکلات تخته ای۵۰ گرم
پودر کاکائو۱ قاشق غذا خوری

طرز تهیه کیک خیس بدون فر

مرحله اول

برای پخت کیک ابتدای تخم مرغ را با شکر و وانیل مخلوط کنید، سپس این مواد را با همزن دستی برای مدت زمان ۱۰ دقیقه مخلوط کنید تا رنگ آن کرمی شود پس از انجام این کار نوبت به اضافه کردن شیر و روغن مایع می‌رسد.

مرحله دوم

نیازی به هم زدن زیاد مواد ندارید در حد مخلوط شدن کافی میباشد. آرد را با پودر کاکائو و بکینگ پودر مخلوط کنید و آنها را برای سه مرحله الک کنید تا کاملاً یکدست شوند و مواد خشک هواگیری شوند.

مرحله سوم

حالا نوبت به اضافه کردن آرد می رسد مواد را کاملا مخلوط کنید، سپس کف قابلمه مورد نظر را با روغن جدا کننده و یا کره چرب کنید، سپس مایه کیک آماده شده را درون قابلمه مورد نظر خالی نمایید.

مرحله چهارم

بر روی قابلمه دمکنی قرار دهید و یک شعله پخش کن بر روی اجاق گاز بگذارید باید زیر شعله پخش کن را از ۱۵ دقیقه قبل روشن کنید تا حسابی گرم شود. حرارت را در حالت ملایم قرار دهید.

مرحله پنجم

قابلمه را بر روی شعله پخش کن گذاشته و اجازه دهید تا برای مدت زمان ۳۵ دقیقه با حرارت ملایم بپزد در طول این مدت اصلاً نباید در قابلمه را باز کنید، باز کردن درب قابلمه باعث خوابیدن پف کیک میشود.

مرحله ششم

در این فاصله زمانی سس مخصوص کیک را آماده کنید. تمام مواد اولیه را با یکدیگر مخلوط کنید و ظرف آن را بر روی حرارت قرار دهید و مدام آن را هم بزنید تا شکر و شکر تخته ای کاملاً حل شوند.

مرحله هفتم

اکنون می توانید اجاق گاز را خاموش کنید و اجازه دهید تا سس شما خنک شود. بعد از اینکه کاملاً پخته شد آن را برش بزنید و با سیخ چند سوراخ بر روی آن ایجاد کنید، هنگامی که کیک داغ است سس را بر روی آن بریزید.

مرحله هشتم

حالا باید اجازه دهید تا سس کاملاً به خورد بافت کیک شکلاتی شما برود و کاملاً جذب آن شود بعد از انجام این کار صبر کنید تا کیک خنک شود اکنون کیک ساده خانگی آماده برای تزیین با ترافل و … می باشد.

 

منبع:cake_havva

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 21 فروردین 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.