طرز تهیه پیراشکی بدون خمیر مایه

خمیر پیراشکی بدون خمیر مایه نی نی سایت پیراشکی بدون خمیر مایه و ماست پیراشکی لقمه ای بدون خمیر مایه پیراشکی فوری با خمیر مایه خمیر پیراشکی بدون خمیر مایه با شیر خمیر پیراشکی فوری با ماست دونات بدون خمیر مایه نی نی سایت طرز تهیه دونات بدون فر با خمیر مایه

طرز تهیه پیراشکی بدون خمیر همراه با طعم شکلاتی با دستور پخت بسیار راحت و آسان و بدون استفاده از فر و همزن برقی با ماست.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پیراشکی بدون خمیر مایه در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه پیراشکی
آرد سفید۲ لیوان
تخم مرغ۱ عدد
شکر۷۰ گرم
ماستنصف لیوان
روغن۳ قاشق غذاخوری
بیکینگ پودر۲ قاشق چایخوری سرپر
وانیلنصف چایخوری
نوتلابه مقدار پودر
قندبرای تزیین

طرز تهیه پیراشکی بدون خمیر مایه

مرحله اول

برای تهیه این پیراشکی ابتدایی در ماست را با بکینگ پودر مخلوط کنید و برای ۲۰ دقیقه به آن استراحت دهید تا به اصطلاح محلی عمل بیاید. در ظرفی جداگانه تخم مرغ را با شکر مخلوط کنید.

مرحله دوم

به مخلوط تخم مرغ وانیل و روغن را اضافه کنید و برای یک دقیقه با همزن دستی این مواد را با هم مخلوط نمایید تا کاملا یکدست شوند به جای همزن دستی می توانید از غذا ساز استفاده کنید.

مرحله سوم

اکنون می توانید به مواد ماست را اضافه نمایید و به خوبی با هم مخلوط کنید آرد را برای سه مرحله الک کنید تا سبک شود سپس آن را آرام آرام به مایه پیراشکی اضافه کنید و به خوبی با هم مخلوط کنید تا یکدست شوند.

مرحله چهارم

اگر خمیر شل بود مقدار آرد را بیشتر کنید و آن را با دست ورز دهید برای ۱۵ دقیقه باید خمیر را ورز دهید تا منسجم و یکدست شود و یک حالت لطیف پیدا کند. از خمیر چانه های کوچک جدا کنید و با دست حالت دهید.

مرحله پنجم

یک ظرف لبه دار بلند انتخاب کنید و درون آن روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید و صبر کنید تا روغن حسابی داغ شود سپس پیراشکی ها را درون روغن داغ ریخته و سرخ کنید هر طرف پیراشکی ده دقیقه زمان نیاز دارد.

مرحله ششم

پیراشکی که سرخ شد یدونه دستمال تمیز زیر دستت قرار بده و پیراشکی سرخ شده رو روی دستمال بذار تا روغن اضافی اون گرفته بشه،از سرخ کردن با حرارت زیاد خودداری کنید. پس از سرد شدن با نوتلا تزیین کنید.

منبع :cake_kadeh_man

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 11 اردیبهشت 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.