طرز تهیه کیک کاکائویی بدون فر

 طرز تهیه کیک بدون فر +طرز تهیه کیک مجلسی بدون فر +طرز تهیه کیک بدون فر با تصویر +طرز تهیه کیک شکلاتی بدون فر و همزن برقی و شیر +طرز تهیه کیک بدون فر و همزن برقی +طرز تهیه کیک بدون فر روی اجاق گاز+ طرز تهیه کیک شکلاتی بدون فر برای ۱۰ نفر

کیک کاکائویی ساده و اسفنجی بدون شیر را با رعایت تمام نکات و فوت و فن های مهم پخت کیک بصورت کافی شاپی و قنادی آماده کنید. به همان مقدار که کاکائو اضافه می کنید باید از میزان آرد کم کنید عدم انجام این کار باعث سنگین شدن کیک و پف نکردن آن می‌شود. برای پخت این کیک نیازی و جدا کردن زرده و سفیده تخم مرغ هم ندارید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک کاکائویی بدون فر در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای ۶ نفر
تخم مرغ درشت۴ عدد
آرد سفید۱٫۵ پیمانه
شکر۱ پیمانه
وانیل‏۱ قاشق چای خوری
پودر کاکائو۳ قاشق غذا خوری
روغن مایع۱/۴ پیمانه
آب ولرم۱/۴ پیمانه
بیکینگ پودر۱ قاشق غذا خوری

طرز تهیه کیک کاکائویی بدون فر

مرحله اول

ابتدا آرد و بکینگ پودر را با هم مخلوط می کنیم سپس این دو را برای سه مرحله الک می کنیم، کاکائو را نیز باید به این مواد اضافه کنیم و همگی را با هم الک کنید به همان مقدار که کاکائو اضافه میکنیم باید از آرد کم کنیم.

مرحله دوم

کم کردن آرد از مقدار مواد اولیه باعث سبک شدن کیک و پف دار شدن آن می‌شود. تخم مرغ را با شکر و وانیل مخلوط می کنیم و به وسیله همزن برقی برای مدت زمان ۱۰ دقیقه مواد را مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

هم زدن مواد باید در حدی باشد که حالت آن کشدار و رنگ آن کرمی‌ شود و حجم تقریبی مواد ما دو برابر شود. حالا باید یک پیمانه آرد را به مواد اضافه کنیم و با همزن برقی مواد را به خوبی با هم مخلوط کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله نوبت به اضافه کردن آب و بعد از آن روغن می رسد دوباره با همزن مواد را مخلوط می کنیم و در پایان نصف دیگر آرد را به مایه اضافه میکنیم و با لیسک به صورت تا کردن و آرام مایه کیک را هم می زنیم.

مرحله پنجم

پس از اینکه مایه کیک کاملاً یکدست شد، قابلمه را آماده می‌کنیم، برای این کار کف قابلمه را با کاغذ روغنی پوشانده و مایع را درون قابلمه خالی میکنیم، حالا ظرف را برای مدت زمان ۴۵ دقیقه بر روی حرارت ملایم اجاق قرار می‌دهیم.

مرحله ششم

توجه داشته باشید باید میزان پخته شدن کیک را بعد از گذشت ۳۰ دقیقه چک کنیم. اگر می خواهید این کیک را درون فر تهیه کنید باید دمای آن را بر روی ۱۷۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید برای مدت زمان ۴۵ دقیقه.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 16 اسفند 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.