طرز تهیه کیک میوه خشک

طرز تهیه کیک میوه خشک شف طیبه کافی شاپی عالی و اسفنجی

دستور پخت کیک خانگی بسیار خوش طعم با بافت اسفنجی و لطیف. بهتر است از چند نوع میوه خشک استفاده کنید و قبل از استفاده آن ها را با قیچی در ابعاد کوچک خرد کنید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک میوه خشک در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای پخت کیک
تخم مرغ۳ عدد
شکریک لیوان
شیریک لیوان
روغن مایعیک لیوان
بگینگ پودر۳قاشق مرباخوری
وانیلنوک قاشق چایخوری
میوه خشکیک لیوان
رنده پوست لیمویک عدد
دارچینیک قاشق چایخوری
آرددو ونیم لیوان

طرز تهیه کیک میوه خشک

مرحله ۱

یکی از نکات مهم برای پخت انواع کیک های خانگی ساده و شکلاتی و… این است که تمام موادی که استفاده می کنید باید با دمای محیط شما هم دما باشند. تخم‌مرغ ها را شکسته و شکر را به آن اضافه کنید.

مرحله ۲

این مواد را با دور متوسط همزن در حدی که حالت آن کشدار و رنگ آن کرمی شود. اکنون باید به این مایه آماده شده شیر و پس از آن روغن مایع را اضافه کنید، مواد را با لیسک خیلی آرام و در یک جهت هم بزنید.

مرحله ۳

آرد و بیکینگ پودر را با هم مخلوط کرده و برای سه مرحله آنها را الک کنید حالا آرد را آرام‌آرام به مایه کیک اضافه کنید و مواد را به آرامی و در حالت دورانی و در یک جهت هم بزنید و تا جایی که یک دست و یک نواخته شود مخلوط نمایید.

مرحله ۴

حالا نوبت به اضافه کردن پوست لیمو و دارچین می‌رسد، قالب مورد نظر را با کره و یا روغن جامد چرب کنید سپس مایه کیک را به سه قسمت مساوی تقسیم کنید، میوه های خشک شده و گردو را به آرد آغشته کنید.

مرحله ۵

قسمت اول مایه را درون قالب بریزید و روی آن را با گردو و میوه خشک پرکنید، قسمت دوم مایه را اضافه کرده و دوباره با گردو و میوه خشک روی مواد را پر کنید، در پایان الباقی مایه را اضافه نمایید.

مرحله ۶

فر را از قبل پیش گرم کنید و قالب را برای مدت زمان ۴۰ الی ۴۵ دقیقه با دمای ۱۷۰ درجه سانتیگراد درون فر قرار دهید. در ۲۵ دقیقه اول نباید در فر را باز کنید. پس از اینکه روی کیک قهوه ای شد با خلال دندان آن را چک کنید.

نکته

پس از اینکه قالب را از درون فر خارج کردید اجازه دهید تا کیک سرد شود سپس آن را از قالب جدا کنید. برای اینکه میوه های خشک و گردو درون‌مایه ته نشین نشوند آنها را به آرد آغشته می کنیم.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 29 آذر 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.