طرز تهیه کیک خیس کاراملی

طرز تهیه کیک خیس کاراملی

دستور پخت کیک خیس وانیلی خوشمزه خانگی، یک میان وعده عالی و خوش طعم مناسب برای دور همی های دوستانه و جشن های کوچک خانوادگی. برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک خیس کاراملی در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
شکریک پیمانه سرخالی
شیریک پیمانه
روغن مایعیک پیمانه سر خالی
پودر کرم کاراملیک عدد
تخم مرغسه عدد
وانیلنصف ق چ
آردیک و نیم پیمانه
بکینگ پودریک ق غ

طرز تهیه کیک خیس کاراملی

مرحله ۱

برای تهیه این شیرینی یا بهتر بگیم کیک ساده، شکر را با شیر و روغن مایع مخلوط میکنیم و برای مدت زمان یک دقیقه هم می‌زنیم بعداً پودر کارامل را به مواد اضافه میکنیم و دوباره هم می‌زنیم.

مرحله ۲

حالا یک پیمانه از مایه را برداشته و کنار قرار میدهیم. حالا تخم مرغ ها را دونه دونه شکسته و با مواد مخلوط میکنیم. تخم مرغ ها را هر وقت اضافه کردید بصورت دونه دونه و جداگانه هم بزنید.

مرحله ۳

در مرحله بعد ، وانیل را اضافه کنید و مایه را خوب مخلوط کنید سپس آرد و بیکینگ پودر را برای ۳ مرحله الک کنید و با مایه ترکیب کنید، فر را از قبل پیش گرم کنید سپس قالب را چرب کرده مایه را درون قالب بریزید و درون فر قرار دهید برای مدت زمان ۳۵ الی ۴۰ دقیقه تا کیک بپزد.

مرحله ۴

قالب را خارج کرده کمی که خنک شد کیک را از درون قالب خارج نمایید کیک را برش زده و از سس کاراملی که مرحله اول برداشته بودید آرام آرام بر روی کیک ها بریزید تا بخورد کیک برود، حالا کیک خانگی شما آماده برای سرو شده است.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 11 آبان 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.