طرز تهیه کیک بدون جوش شیرین

طرز تهیه کیک بدون جوش شیرین

طرز تهیه کیک بدون جوش شیرین با طعم دارچین، برای تهیه این کیک نیازی به استفاده از بکینگ پودر ندارید و بسیار مناسب برای افرادی می باشد که معده آنها به جوش شیرین حساسیت دارد.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک بدون جوش شیرین در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک دارچینی
شکر۱۹۰ گرم
آرد۱۹۰ گرم
کره۷۰ گرم
تخم مرغ۶ عدد
پودر دارچینبه میزان لازم

طرز تهیه کیک بدون جوش شیرین

مرحله اول

درون قابلمه مقداری آب ریخته و بر روی حرارت اجاق گاز قرار دهید تا شروع به جوشیدن کند سپس حرارت را کم کنید و درون یک کاسه مناسب تخم مرغ را شکسته و شکر را به آن اضافه کنید.

مرحله دوم

کاسه را بر روی حرارت قابلمه قرار دهید تا بخار آب جوش مواد را گرم کند سپس با همزن دستی تخم مرغ را هم بزنید تا یکدست شود، انگشت خود را درون تخم مرغ ها فرو کنید، دمای آنها باید ولرم باشد.

مرحله سوم

حالا به وسیله یک همزن برقی برای ۵ دقیقه و روی حرارت بخار آب مواد را هم بزنید. آرد را از قبل در دو مرحله الک کنید و کنار قرار دهید، الک را روی تخم‌مرغ‌ها گذاشته و آرد الک شده و دارچین را به مایه کیک اضافه کنید.

مرحله چهارم

آرد را باید در دو مرحله و خیلی آرام به مایه اضافه کنید، حالا مواد را در یک جهت و به آرامی هم بزنید، یکی از نکات مهم پخت کیک این است که باید مواد را به آرامی هم بزنید و سرعت دست شما کند باشد.

مرحله پنجم

سرعت بالای هم زدن مواد باعث خوابیدن پف کیک میشود، کره را هم روی بخار آب گرفته تا ذوب شود مقداری از مایه کیک را به کره اضافه کرده و با هم مخلوط کنید، سپس آن را به مایه کیک اضافه نمایید.

مرحله ششم

قالب خود را با روغن جدا کننده چرب کنید، فر را از ۲۰ دقیقه قبل روشن کنید تا پیش گرم شود. مایه را درون قالب ریخته و آن را درون فر و با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد قرار دهید برای مدت زمان ۳۰ دقیقه.

مرحله هفتم

در طول این مدت اصلا نباید در فر گاز را باز کنید بعد از گذشت ۳۰ دقیقه با خلال دندان کیک را چک کنید اگر پخته شده بود، فر رو خاموش کنید و پس از اینکه کیک کاملاً خنک شد آن را از درون قالب خارج نمایید.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 1 اسفند 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.