طرز تهیه کیک با روغن مایع

طرز تهیه کیک کاکائویی با روغن مایع +طرز تهیه کیک با وانیل مایع +طرز تهیه کیک ساده +طرز تهیه کیک با آرد گندم بدون شیر +روغن مایع مناسب برای کیک

کیک با روغن مایع و ماست یکی از ساده‌ترین کیک های خانگی میباشد، که برای اولین تجربه پخت کیک میتواند گزینه مناسبی بخاطر دستور پخت آسان باشد.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک با روغن مایع در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

کیک ۴ نفره ساده
تخم مرغ۱ عدد
ماست۲۵۰ گرم
روغن مایع۱۱۰ میلی
شکر۲۱۰ گرم
آرد سفید۳۰۰ گرم
وانیلنوک قاشق
بیکینگ پودر۵ گرم

طرز تهیه کیک با روغن مایع

مرحله اول

تخم مرغ را درون کاسه شکسته و آن را هم بزنید تا زمانی که کف کند، سپس شکر و وانیل را به تخم مرغ اضافه کرده و مواد را برای ۵ دقیقه و با دور تند همزن مخلوط کنید، تا کاملا یکدست شوند.

مرحله دوم

اکنون باید روغن را اضافه کنید و مواد را هم بزنید سپس ماست را به مایه اضافه کرده و در حد مخلوط شدن مواد را هم بزنید. آرد و بیکینگ پودر را مخلوط شده را که از قبل الک کرده بودید اضافه کنید.

مرحله سوم

آرد را باید آرام آرام و در طی سه مرحله به مایه اضافه کنید. مواد را با لیسک به آرامی و در یک جهت مخلوط کنید. مایه کیک خوشمزه شما تقریباً باید غلیظ باشد. می‌توانید از کشمش هم استفاده کنید.

مرحله چهارم

اگر می‌خواهید مزه بهتری داشته باشید می توانید مقداری آرد با کشمشها مخلوط کرده سپس آن را به مایه کیک اضافه کنید. علت اضافه کردن آرد به کشمش ها برای جلوگیری از ته نشین شدن آن ها در کف قالب می باشد.

مرحله پنجم

قالبی را که از قبل با روغن جدا کننده چرب کرده بودید آماده کنید و مواد را درون قالب خالی کنید، فر را از قبل باید پیش گرم کنید و قالب را درون آن و با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد برای ۴۵ دقیقه قرار دهید.

مرحله ششم

مواد اولیه باید با محیط هم دما باشند،فر باید از قبل پیش گرم شده باشد، در طول مدت پخت درب فر را باز نکنید. پس از اینکه فر را خاموش کردید اجازه دهید قالب درون فر بماند، پس از اینکه کیک خنک شد از درون قالب خارج کنید.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 2 اسفند 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.