طرز تهیه کاکا شمالی با کدو

طرز تهیه کاکا بدون کدو طرز تهیه کاکا شمالی با آرد برنج طرز تهیه کاکا با ماست طرز تهیه کاکا ساده با آب فیلم طرز تهیه کاکا کدو طرز تهیه کاکا کدو بدون شیر طرز تهیه کاکا پف دار طرز تهیه کاکا کدو خانم نجاتی

طرز تهیه کاکا شمالی با کدو شیرینی محلی و بسیار خوشمزه. ماده اصلی تشکیل دهنده این شیرینی کدو حلوایی می باشد. مطمئن باشید افرادی هم که کدو حلوایی دوست ندارند عاشق این شیرینی محلی می شوند. می توانید دو قاشق از آرد را کم کنید و به همان مقدار پودر کاکائو اضافه نمایید تا یک کاکا شکلاتی خوشمزه داشته باشید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کاکا شمالی با کدو در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای پخت کاکا
کدو حلوایی پخته و له شده۱ پیمانه
آرد گندم الک شده۱ پیمانه
تخم مرغ۱ عدد
گلاب ۲-۱ قاشق غذا خوری
شیر ۱/۴ پیمانه
پودر دارچین و مغز هل کوبیده۱ قاشق چای خوری
نمک ۱/۸ قاشق چای خوری
شکر ۱/۲ پیمانه
بیکینگ پودر۱ قاشق چای خوری

طرز تهیه کاکا شمالی با کدو

مرحله اول

پس از شستن کدو حلوایی با یک چاقو محکم و تیز کدو حلوایی را در قطعات درشت با پوست خورد کنید. کدو حلوایی را با مقدار کمی آب در حد نصف استکان درون قابلمه بریزید و اجازه دهید تا با حرارت پایین بپزد.

مرحله دوم

حتماً از شعله پخش کن استفاده کنیم و از اضافه کردن زیاد آب خودداری کنید چون کدو در هنگام پخت خودش آب می‌اندازد. بعد از پخت به وسیله یک قاشق غذاخوری گوشت کدو را از پوست آن جدا کنید.

مرحله سوم

گوشت کدو را با پشت قاشق کاملا له کنید و اجازه دهید تا خنک شود. تخم مرغ را با شکر و آرد و گلاب و شیر و بکینگ پودر و نمک و ادویه مخلوط نمایید سپس کدوهای له شده را به مواد اضافه نمایید.

مرحله چهارم

خمیر بدست آمده را به خوبی با دست مخلوط کنید، سپس روی ظرف آن را با سلفون بپوشانید و برای مدت زمان یک ساعت ظرف را درون یخچال و یا یک مکان خنک قرار دهید تا به اصطلاح جا افتاده شود.

مرحله پنجم

ماهیتابه را آماده کنید و مقداری روغن اضافه نمایید و بر روی حرارت متوسط اجاق گاز قرار دهید و صبر کنید تا روغن داغ شود حالا از مایع کاکا برداشته و درون ماهیتابه بریزید سپس درب تابه را ببندید و حرارت را کم کنید.

مرحله ششم

صبر کنید تا با حرارت پایین شیرینی ساده و بدون فر خوشمزه و محلی شما پف کند و کاملا مغز پخت شوند. همانند پخت انواع کتلت و کوکو، میتوانید شیرینی ها را برگردانید و طرف دیگر آن را هم سرخ کنید.

منبع : elham_asadi1400

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 9 خرداد 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.