طرز تهیه کیک بدون فر

طرز تهیه کیک بدون فر

کیک بدون فر ساده و خوشمزه و بدون نیاز به همزن برقی ، با بافت پنبه ای و بسیار خوش طعم ، با دستور پخت آسان می توانید این کیک را در منزل درست کنید و از خوردن آن برای صبحانه و عصرانه در کنار چای و شیر و قهوه لذت ببرید .

مواد لازم برای تهیه کیک خانگی

مواد لازم برای تهیه کیک بدون فر

  • شیر نصف لیوان
  • تخم مرغ یک عدد
  • آرد یک لیوان ( ۱۵۰ گرم )
  • بکینگ پودر دو ق چایخوری
  • وانیل یک چهارم ق چ
  • شکر پنج قاشق غذاخوری سر پر
  • روغن مایع دو قاشق سوپخوری
دستور پخت

طرز تهیه کیک بدون فر

مرحله اول

برای تهیه کیک بدون فر ابتدا شیر را بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار داده تا کمی گرم شود و به صورت ولرم درآید ، پس از انجام این کار شعله پخش کن را بر روی حرارت اجاق گاز قرار داده و حرارت را کم کنید تا شعله پخش کن گرم شود .

مرحله دوم

در این مرحله یک ماهیتابه قطر ۲۰ سانتیمتر انتخاب کرده کف آن را کمی چرب کنید سپس آن را آرد پاشی کنید به صورتی که تمام قسمت های ماهیتابه به آرد آغشته شود . حالا آرد و بکینگ پودر را با هم مخلوط کرده و برای دو بار آنها را الک کنید ، آرد الک شده را کنار هم قرار داده و خود را برای آماده کردن مواد دیگر آماده کنید

مرحله سوم

در این مرحله شکر را همراه با تخم مرغ و وانیل را درون کاسه ریخته و با یک همزن دستی آنها را هم بزنید ، هم زدن شما باید در حدی باشد که رنگ تخم مرغ به صورت کرم رنگ در آید . شیر ولرم را به آنها اضافه کرده سپس روغن را با مواد مخلوط کنید .

مرحله چهارم

در این مرحله آرد را آهسته و در سه نوبت به مایه کیک مجلسی اضافه نمایید و به آرامی مواد را هم بزنید ، مایه کیک را درون ماهیتابه ریخته سپس دم کنی را بر روی آن قرار دهید ، این کار شما باعث می شود که حرارت خارج نشود و ظرف عرق نکند .

مرحله پنجم

توجه کنید حرارت شما نباید خیلی کم باشد و یا خیلی زیاد کمی رو به متوسط باشد ، اگر حرارت زیاد باشد کیک شما خواهد سوخت . بعد از گذشت ۲۰ دقیقه درب ماهیتابه را بردارید ، مدت زمان پخت کیک خوشمزه شما ۳۰ دقیقه میباشد .

مرحله ششم

در این مرحله با یک خلال چوبی کیک خود را تست کنید ، اگر مواد به کیک چسبیده بود یعنی آن نپخته است و اگر خلال تمیز بود یعنی کیک خانگی کاملاً مغز پخت شده است .پس از اینکه کیک به خوبی جا افتاده و پخته شد اجاق‌گاز را خاموش کرده و اجازه دهید تا در همان حالت سرد شود .

مرحله هفتم

در این مرحله و پس از خنک شدن ابتدا با کمک یک چاقو کیک را از بدنه ماهیتابه جدا کنید سپس آن را برگردانید و دوباره برای مدت زمان ۵ دقیقه بر روی حرارت اجاق گاز قرار داده تا از طرف دیگران هم برشته شود و تغییر رنگ دهد .

مرحله هشتم

اگر میخواهید کیک کاکائویی تهیه کنی یک قاشق از آرد را کم کرده و به جای آن از یک قاشق سر پر پودر کاکائو استفاده کنید ، در ضمن اگر کیک‌کاکائویی درست کردید نیازی نیست که آن را برگردانید و طرف دیگر آن را بپزید ، این کیک را درون قابلمه نچسب و پلوپز هم میتوانید آماده کنید .

مرحله هشتم

برای بهتر شدن مزه کیک و تزیین آن میتوانید مقداری پودر قند الک شده روی کیک بپاشید ، همچنین یک تا ۲ قاشق غذاخوری کشمش و گردو هم میتوانید به مواد اولیه اضافه کنید . اگر مواد اولیه را بیشتر کردید برای پخت کیک به زمان بیشتری نیاز دارید و از یک کاغذ روغنی برای کف ماهیتابه استفاده کنید تا کیک ساده نسوزد .

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 27 مهر 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.