طرز تهیه کیک با ماست

 طرز تهیه کیک با ماست بدون فر- طرز تهیه کیک با ماست در پلوپز -کیک با ماست نی نی سایت -طرز تهیه کیک با ماست بدون فر و همزن برقی -کیک با ماست دونفره- کیک ماست فرانسوی -طرز تهیه کیک شکلاتی با ماست- فیلم طرز تهیه کیک ساده با ماست

کیک با ماست یک عصرانه لذیذ با یک بافت اسفنجی و لطیف بسیار خوش طعم و دلچسب مناسب برای کودکان. برای تهیه این کیک خانگی به ۱ ساعت زمان نیاز دارید. برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک با ماست در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
تخم مرغ۳ عدد
آرد۲ لیوان
بکینگ پودر۱ قاشق غذاخوری سرخالی
وانیلیک قاشق چای‌خوری سرخالی
شکریک لیوان
ماستیک لیوان
روغن مایعنصف لیوان

طرز تهیه کیک با ماست

مرحله اول

ابتدا باید به سراغ فرگاز رفته و آن را روشن کنید درجه دستگاه را بر روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد قرار دهید تا پیش گرم شود و آماده برای پخت کیک سپس آرد و بکینگ پودر را با هم مخلوط کنید و آنها را برای سه مرحله الک کنید.

مرحله دوم

الک کردن باعث یکدست شدن آن و هواگیری میشود و همین امر کمک می‌کند تا کیک شما لطیف و اسفنجی شود. درون یک کاسه متوسط تخم مرغ ها را شکسته و شکر را به آن اضافه کنید مواد را هم بزنید تا کرم رنگ و پفدار شود.

مرحله سوم

از اینکه مخلوط تخم مرغ و شکر جا افتاده شد نوبت به اضافه کردن وانیل می رسد. درجه هم زن را روی دور تند تنظیم کنید و برای مدت زمان ۴ الی ۵ دقیقه مایه کیک را هم بزنید تا کاملا یکدست و جا افتاده شود.

مرحله چهارم

اکنون مایه کیک آماده شده تا بترتیب ماست و روغن را به آن اضافه کنید. مواد را در حد مخلوط شدن هم بزنیم بعد از انجام این مراحل نوبت به اضافه کردن آرد می رسد راهم در دو الی سه مرحله به مایه کیک اضافه کنید.

مرحله پنجم

چون نوع آرد ها با هم متفاوت میباشد باید آرد را در چند مرحله به مایه اضافه کنید تا زمانی که یک خمیر لطیف و یکدست داشته باشید به صورتی که نه زیاد سفت باشد نه شل که به دست بچسبد.

مرحله ششم

مواد را با دور کند همزن مخلوط کنید حالا می‌توانید مایه کیک را درون قالب مورد نظر که آن را با روغن جداکننده چرب کرده اید بریزید، قالب را برای ۴۵ دقیقه درون فر قرار دهید تا کیک شما کاملاً مغز و طلایی رنگ شود.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 20 دی 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.