طرز تهیه دونات در فر

 دانلود طرز تهیه دونات خانگی طرز تهیه شیرینی پیراشکی در فر طرز تهیه دونات در فر برقی فیلم طرز تهیه دونات در فر طرز تهیه دونات شکلاتی در فر طرز تهیه دونات بدون فر طرز تهیه دونات دونفره طرز تهیه دونات در فر بدون شیر

کمتر کسی پیدا میشه که علاقه ای به دونات نداشته باشه، دستور پخت یک عصرانه و میان وعده سالم خوشمزه به روش بازاری و بدون نیاز به همزن.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دونات در فر در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
شیر گرم۱پیمانه
پنیر خامه ای۲ قاشق غذاخوری
شکرنصف پیمانه
روغن مایعیک سوم پیمانه
خمیرمایه۱ قاشق غذاخوری
وانیلنوک قاشق چایخوری
نمککمی
آرد سفید۳ پیمانه
بکینگ پودر۱ قاشق مرباخوری

طرز تهیه دونات در فر

مرحله ۱

برای شروع آرد و بکینگ پودر را با هم مخلوط کنید و برای ۲ یا ۳ مرحله آنها را الک کنید و کنار قرار دهید. درون کاسه ای مناسب شیر و پنیر خامه‌ای را با هم مخلوط کنید سپس شکر و روغن مایع را اضافه کنید.

مرحله ۲

در گام بعدی نوبت به اضافه کردن خمیر مایه و وانیل و نمک می‌رسد. پس از اینکه مواد را بخوبی با هم ترکیب کردید روی کاسه را بپوشانید و برای مدت زمان ۱ ساعت در جای گرم قرار دهید تا حجم خمیر دوبرابر شود.

مرحله ۳

بعد از گذشت ۱ ساعت آرد را اضافه کنید و با دست ورز دهید. اگر خمیر چسبنده بود کمی آرد اضافه کنید اگر سفید بود مقداری شیر اضافه نمایید. روی خمیر را برای ۲ ساعت بپوشانید تا حجیم و آماده شود.

مرحله ۴

خمیر آماده شده را با وردنه پهن کنید و قالب بزنید، بر روی سینی فر کاغذ روغنی قرار دهید و دونات ها را درون سینی بگذارید. در پایان با یک فرچه شیر را بر روی دونات ها شیر را رومال نمایید.

مرحله ۵

فر را از قبل پیش گرم کنید، سینی را درون فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد برای مدت زمان ۱۰ دقیقه قرار دهید، پس از اینکه دونات ها طلایی رنگ شدند فرگاز را خاموش کنید و با شکلات آب شده تزیین کنید. نوش جان

آخرین بروز رسانی در : جمعه 10 دی 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.