طرز تهیه کیک بدون شیر

دستور پخت کیک بدون شیر خوشمزه خانگی طرز تهیه کیک ساده بدون شیر برای 4 نفر طرز تهیه کیک ساده بدون شیر دستور پخت کیک بدون شیر

کیک بدون شیر میان وعده خوشمزه و رژیمی با بافت لطیف و اسفنجی برای افرادی که به لاکتوز حساسیت دارند و نمی‌توانند شیر معمولی مصرف کنند. برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک بدون شیر در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک ۴ نفره
تخم مرغ۳ عدد
شکر۱ پیمانه
وانیل۱/۲ ق‌چ
روغن۱ پیمانه
آبجوشنصف پیمانه
آردیک و نیم پیمانه
پودر کاکائو۳ ق‌غ
بکینگ پودر۱ ق‌م

طرز تهیه کیک بدون شیر با آب

مرحله ۱

برای تهیه کیک با یک لیوان آرد و بدون شیر خوشمزه خانگی ابتدا باید تخم مرغ ها را درون یک کاسه شکسته سپس به آن شکر و وانیل را اضافه کنید و مواد را برای ۸ دقیقه با همزن برقی و با دور متوسط مخلوط کنید تا زمانی که کشدار و کرم رنگ شوند. تاثیر وانیل روی کیک(بو: بوی وانیل بسیار دلپذیر و اشتها آور است و می تواند کیک را بسیار جذاب تر کند.رطوبت: وانیل می تواند به حفظ رطوبت کیک کمک کند و آن را نرم تر و لطیف تر کند. رنگ: وانیل می تواند به کیک رنگ زرد روشن تری بدهد. )

مرحله ۲

بعد از اینکه مایع آماده شد روغن را اضافه کنید و برای یک دقیقه دیگر مواد را مخلوط کند. همزن را روی دور تند تنظیم کنید و در سه مرحله آب جوش را اضافه کرده و مواد را مخلوط کنید. تاثیر روغن روی کیک(روغن به ایجاد حباب های هوا در خمیر کیک کمک می کند که باعث پف دار شدن کیک می شود. روغن می تواند کیک را نرم تر و لطیف تر کند.)

مرحله ۳

یکی از نکات پخت کیک شکلاتی بدون شیر در همین اضافه کردن آب جوش می باشد اگر آب جوش را در یک مرحله اضافه کنیم امکان بستن تخم مرغ ها وجود دارد و همین امر باعث از بین رفتن مایه کیک خواهد شد.

مرحله ۴

حالا آرد و بکینگ پودر را همراه با پودر کاکائو مخلوط کنید و آنها را در ظرفی جداگانه با هم برای سه مرحله الک نمایید پس از آماده شدن آرد آن را در سه مرحله به حملات کیک خود اضافه کنید. تاثیر بکینگ پودر روی کیک (بیکینگ پودر به کیک شما کمک می کند تا سبک و لطیف شود. بیکینگ پودر به ایجاد بافت نرم و اسفنجی در کیک کمک می کند. مقدار بیکینگ پودر مورد استفاده در دستور پخت کیک را به دقت دنبال کنید. استفاده بیش از حد از بیکینگ پودر می تواند باعث طعم ترش و پف بیش از حد کیک شود.)

مرحله ۵

مایه کیک بدون شیر دونفره را با لیسک به آرامی فولد کنید تا زمانی که پف مواد نخوابد. حالا قالب خود را با کره چرب کنید و به دیواره ها پودر کاکائو بپاشید پس از انجام این کار مایه کیک آماده شده را درون قالب بریزید.

مرحله ۶

قالب را برای دو الی سه مرحله بر روی میز کار بکوبید هوای به وجود آمده در مایه کیک ساده بدون شیر گرفته شود. فر را از قبل پیش گرم کنید و قالب را برای مدت زمان ۴۰ دقیقه با دمای ۱۷۵ درجه سانتیگراد درون فر قرار دهید.

مرحله ۷

توجه داشته باشید که در ۲۰ دقیقه ابتدایی به هیچ عنوان نباید در فر گاز را باز کنید بعد از پخته شدن با یک خلال دندان و یا سیخ چوبی کیفیت پخت کیک را چک کنی و از مغز پخت شدن آن آگاه شوید.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 7 اسفند 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.