طرز تهیه کیک پنیری

 کیک پنیری در فر دستور- کیک پنیر خامه ای -کیک پنیری تابه ای- طرز تهیه کیک پنیری بدون فر -کیک پنیری ایتالیایی -کیک پنیری حلزونی -کیک پنیر آلمانی

کیک پنیری یکی از نمونه های ساده و بسیار خوشمزه همچنین پرطرفدار در میان کیک های خانگی می باشد. هزینه تهیه آن بسیار پایین و مدت زمان پخت تقریباً یک ساعت می باشد.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک پنیری در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم
تخم مرغسه عدد
شکریک پیمانه
روغن مایعیک چهارم پیمانه
پنیر خامه ایصد گرم
شیرنصف پیمانه
پودر قهوهیک قاشق غذاخوری
پودر کاکائویک چهارم پیمانه
آردیک و یک چهارم پیمانه
بکینگ پودریک قاشق غذاخوری سر خالی
وانیلیک چهارم قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک پنیری

مرحله اول

یکی از نکاتی که برای پخت کیک باید رعایت کنید این است که مواد را قبل از استفاده با دمای محیط هم دما نمایید. اکنون درون یک کاسه متوسط تخم‌مرغ‌ها را شکسته و سپس به آن شکر و وانیل را اضافه کنید.

مرحله دوم

درجه همزن برقی خود را بر روی دور تند تنظیم کرده و این مواد را برای ۳ الی ۴ دقیقه هم بزنید تا زمانی که حجم آن دو برابر و حالت آن کشدار شود. به ترتیب روغن و شیر و بعد از آن پنیر را به مواد اضافه کنید.

مرحله سوم

اکنون درجه دستگاه همزن برقی را بر روی دور کند قرار دهید و مواد مایه کیک را در حد مخلوط شدن هم بزنید. حالا آرد را با بکینگ پودر و پودر کاکائو مخلوط کنید و آرد را برای ۳ مرحله الک نمایید.

مرحله چهارم

چون نم آردها با هم متفاوت میباشد آرد را پس از اینکه الک نمودید در دو یا سه مرحله به مایه کیک اضافه کنید، تا هنگامی که خمیر شما نه شل باشد نه سفت در حدی که به دست شما نچسبد.

مرحله پنجم

کف قالب خود را پس از اینکه انتخاب کردید با کاغذ روغنی بپوشانید یا اینکه کف و دیواره های آن را با روغن جدا کننده چرب کنید (استفاده از روغن جدا کننده بهترین روش برای پخت کیک های خانگی می‌باشد).

مرحله ششم

دستگاه فر را از قبل باید پیش گرم کنید، حالا قالب را برای مدت زمان ۴۰ دقیقه و با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد درون فر قرار دهید، میتوانید بعد از گذشت ۳۰ دقیقه با خلال دندان میزان پخت کیک را چک کنید.

مرحله هفتم

اگه پودر کاکائو مصرفی شما تیره می باشد می توانید مقدار آن را کم کرده و به همان اندازه به آرد اضافه کنید، اگر می‌خواهید یک کیک تیره داشته باشید ابتدا پودر کاکائو را با روغن مایع مخلوط کنید سپس آن را به مایه کیک اضافه نمایید.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 23 دی 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.