طرز تهیه سوهان کنجدی

 طرز تهیه سوهان کنجدی با شیره انگور سوهان کنجدی عسلی طرز تهیه سوهان کنجدی خوشمزه در خانه سوهان کنجدی نازک طرز تهیه سوهان کنجدی با شکر سرخ طرز تهیه سوهان کنجدی با ارده سوهان کنجدی نی نی سایت طرز تهیه سوهان کنجدی با شیره خرما

اگر می خواهید در کنار چای و دیگر نوشیدنی ها به جای قند چیز دیگری استفاده کنید می توانید سوهان کنجدی را جایگزین آن کنید. برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سوهان کنجدی در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه سوهان
شکر۱۰۰ گرم
کره۲۵ گرم
کنجد بو داده۱۳۰ گرم
فویل آلومنیومییک تکه

طرز تهیه سوهان کنجدی

مرحله ۱

ابتدا قابلمه مناسب را بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید اندکی بعد شکر را اضافه کنید توجه داشته باشید که اینجا نباید شکر را با قاشق هم بزنید تا شکر با حرارت ملایم آب شود.

مرحله ۲

حالا زمان آن رسیده که شکر را اضافه کنید و بعد از آن در طی سه مرحله کنجد بو داده شده را به مواد درون قابلمه اضافه نمایید. ابتدا بافت مواد کمی سفت می باشد اما پس از کمی مخلوط کردن بافت آن متعادل می‌شود.

مرحله ۳

پس از اینکه مواد سوهان شما جا افتاده شد آن را بر روی یک فویل آلومینیومی بریزید و با وسیله وردنه و لیز آن را پهن کنید حالا بوسیله کاتر و یا چاقو سوهان را به شکل دلخواه برش بزنید. بعد از ۲۰ دقیقه سوهان آماده شده و می توانید آن را تکه تکه کنید.

نکته

اگر کنجد شما خام است قبل از استفاده آن را برای ۱۵ دقیقه تفت دهید. سوهان را زمانی که روی فویل آلومینیومی پهن می‌کنید و داغ می باشد باید برش بزنید. برای طعم بهتر هم می‌توانید مقداری زعفران حل شده به مواد اضافه کنید.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 13 دی 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.