طرز تهیه باقلوا بدون فر

طرز تهیه باقلوا بدون فر استانبولی در خانه دسر لطیف با طعم به یاد ماندنی و خاص

یه دسر بسیار راحت و خوشمزه و شیک با مواد ساده و دستور پخت بسیار فوری درون ماهیتابه و بدون استفاده از فر گاز اگر شما عاشق باقلوا هستید این روش ساده را استفاده کنید و در نهایت یک طعم عالی و بی نظیر داشته باشید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه باقلوا بدون فر در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای خمیر باقلوا
تخم مرغیک عدد
آرددو لیوان
ماستدو ق غ
بکینگ پودریک ق چ
روغن مایعچهار ق غ
کره یا روغن جامدصد گرم
پودر قندیک ق غ
وانیلنوک ق چ
مواد میانی
گردو خرد شدهیک لیوان
هلنصف ق چ
دارچیننصف ق چ
پودر قندیک ق غ
گلابدو ق غ
مواد رومال
زرده تخم مرغیک عدد
زعفران دمکردهیک ق م
مواد لازم برای شربت
آبیک لیوان
شکریک لیوان
گلابدو ق غ
زعفران دمکردهیک ق م

طرز تهیه باقلوا بدون فر

مرحله ۱

در اولین مرحله شربت را تهیه کنید، برای این کار تمام مواد را با هم مخلوط کرده و روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید و هر از چند گاهی آنها را هم بزنید تا زمانی که شکر کاملاً درون مواد حل شود اجاق را خاموش کنید تا سرد شود.

مرحله ۲

در حرکت بعدی خمیر باقلوا را آماده کنید، برای این کار تمام مواد اولیه را به جز آرد با هم مخلوط کنید، وقتی که کاملاً یکدست شدند آرد را با بیکینگ پودر برای ۳ مرحله الک کنید و آهسته آهسته به مواد اضافه کنید تا زمانی که خمیر لطیفی داشته باشید و به دست نچسبد.

مرحله ۳

ماهی تابه را انتخاب کنیم و پس از آن خمیر را به دو قسمت مساوی تقسیم کرده و با وردنه خمیر را به اندازه کف ماهیتابه پهن کنید، کف ماهیتابه را چرب کرده و خمیر را درون ماهی تابه پهن کنید.

مرحله ۴

حالا مواد میانی را با هم مخلوط کرده و بر روی خمیر درون ماهیتابه بپاشید و خمیر بعدی را بر روی آن قرار دهید و با دست لبه های خمیر زیر و رو را به هم بچسبانید. زرده و زعفران را با هم مخلوط کرده و به عنوان رومال استفاده کنید.

مرحله ۵

اگر از ماهیتابه های دو طرفه استفاده می‌کنید بدون واشر باشد. دمای اجاق گاز را روی حالت ملایم قرار دهید و حتماً از شعله پخش کن استفاده کنید زمانی که شعله پخش کن داغ شد ماهیتابه را بر روی اجاق قرار بدهید.

مرحله ۶

اگر از ماهیتابه معمولی استفاده میکنیم بر روی آن دم کنی قرار دهید مدت زمان پخت شما ۳۰ دقیقه میباشد، بعد از گذشت ۲۵ دقیقه مواد را بچرخانید و طرف دیگر آن را رومال بمالید و بپزید.

مرحله ۷

اگر می‌خواهید درون فر باقلوا را آماده کنید حرارت را بر روی ۱۷۰ درجه سانتیگراد قرار دهید و دستگاه را پیش گرم کنید سپس قالب را درون فر قرار دهید برای ۳۰ دقیقه بعد از پخت و هنگامی که باقلوا داغ است شربت سرد را روی آن بریزید.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 11 آذر 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.