علت پف نکردن کیک

 علت پف نکردن کیک در توستر+ جوش شیرین برای پف کیک +طرز تهیه کیک پف دار بدون فر +خوابیدن پف کیک +بعد از پخت راز کیک اسفنجی +بعد از پخت کیک چه باید کرد+ علت خمیر شدن کیک+ فوت و فن پف کیک

علت پف نکردن کیک و یا خمیری شدن بافت انواع کیک های اسفنجی و قابلمه‌ای و فنجانی. اگر تمام نکات و فوت و فن های پخت را رعایت کنید برای درست کردن کیک می توانید یک شیرینی پز کامل و تمام عیار شوید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله علت پف نکردن کیک در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مرحله اول

ابتدا باید مواد اولیه را  ۳۰ دقیقه قبل از آشپزی از یخچال خارج نمایید تا با دمای محیط هم دما شوند. فرگاز را باید از ۲۰ دقیقه قبل روشن کنید و آن را پیش گرم نمایید. دمای توستر باید ۲۰ درجه کمتر از فر باشد.

مرحله دوم

بهتر است قالب مورد نظر خود را با روغن جدا کننده چرب کنید. کیک پختن را باید خیلی سریع انجام دهید نه اینکه اول محرم را هم بزنید و به یاد الک کردن آرد بیفتید و بعد از آن قالب را چرب کنید.

مرحله سوم

ابتدا باید مواد با محیط هم دما باشند و سپس فر را پیش گرم کنید. حالا قالب را چرب کنیدو کنار قرار دهید. آرد و بکینگ پودر را محدود کنیم و آنها را برای سه مرحله الک کنید و کنار دست خود قرار دهید.

مرحله چهارم

انواع کیک های خانگی را با ماست یا آب ولرم و یا شیر ولرم درست کنید. استفاده از شیر و یا آب خنک  باعث خمیر شدن کیک خواهد شد. تخم مرغ و ماست مورد استفاده حتما با محیط هم دما باشد.

مرحله پنجم

ظرف های مورد استفاده حتماً لبه بلند و حتی‌المقدور شیشه ای یا استیل باشند. تخم مرغ را جداگانه با دور تند همزن بزنید تا کف کند سپس شکر و وانیل را اضافه کنید و برای ۵ دقیقه مواد را مخلوط کنید با همزن.

مرحله ششم

حتماً از شیر و یا آب ولرم استفاده کنید و آن را آرام‌آرام و زمانی که در حال هم زدن مواد هستید اضافه کنید. آرد را هم در طی سه مرحله اضافه کنید و با لیسک به صورت دورانی و آرام مواد را مخلوط کنید.

مرحله هفتم

اگر با لیسک نتوانستید می توانید با همزن و هر مرحله ۷ ثانیه فقط ۷ ثانیه مواد را هم بزنید. هنگامی که مواد را درون قالب ریختید آن را درون طبقه وسطی فر و با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد قرار دهید.

مرحله هشتم

مدت زمان پخت کیک ۴۰ تا ۵۰ دقیقه می‌باشد. پس از گذشت ۴۰ دقیقه می‌توانید درب فر را باز کنید، زیر ۴۰ دقیقه به فر گاز دست نزنید. پخت کیک را میتوان با خلال دندان چک کرد. اگر خلال تمیز خارج شد یعنی کیک کاملاً پخته.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 28 بهمن 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.