طرز تهیه شیرینی دانمارکی بدون فر

طرز تهیه شیرینی مجلسی بدون فر طرز تهیه شیرینی دانمارکی بدون همزن برقی شیرینی دانمارکی بدون فر نی نی سایت طرز تهیه شیرینی بدون فر طرز تهیه شیرینی آردی بدون فر طرز تهیه شیرینی دانمارکی بدون شیر فیلم طرز تهیه شیرینی دانمارکی بدون فر طرز تهیه شیرینی دانمارکی با ماست

شیرینی دانمارکی بدون فر را درون ماهیتابه های معمولی و دو طرفه به صورت حرفه‌ای و به روش قنادی ها تهیه کنید و از خوردن آن در کنار یک دمنوش و یا چای تازه دم لذت ببرید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی دانمارکی بدون فر در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای خمیر
ارد دو لیوان
شکر نصف لیوان
شیر ولرمنصف لیوان
روغن مایعنصف لیوان
تخم مرغ۱ عدد
بکینگ پودر ۱ ق چ
پودر خمیر مایع۱ ق غ

 

مواد برای کرم داخل شیرینی
ارد ۴ ق غ
شیر نصف لیوان
شکر نصف لیوان
وانیل نوک ق چ

 

مواد برای شهد
شکر نصف لیوان
آب نصف لیوان
گلاب ۲ ق غ 

طرز تهیه شیرینی دانمارکی بدون فر

مرحله اول

ابتدا شهد شیرینی را آماده کنید برای اینکار شکر را با آب مخلوط کنید سپس به آن گلاب را اضافه کنید و ظرف خود را بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید، مواد را هم بزنید تا قوام بیاد سپس شهد را کنار قرار دهید تا خنک شود.

مرحله دوم

حالا نوبت آماده کردن کرم داخل شیرینی می باشد برای این کار شیر را با آرد مخلوط کنید سپس آن را هم بزنید تا گلوله های آرد باز شوند و پس از انجام این کار شکر را به شیر اضافه کنید و ظرف را روی حرارت کم قرار دهید.

مرحله سوم

زمانی که شیر بر روی حرارت قرار دارد، مدام آن را هم بزنید تا از ته گرفتن آن جلوگیری کنید، هم بزنید تا شیر به غلظت مناسب برسد در لحظات پایانی وانیل را اضافه کنید و پس از خاموش کردن گاز مواد را کنار قرار دهید تا خنک شود.

مرحله چهارم

بعد از تهیه شهد و کرم شیرینی نوبت به آماده کردن خمیر می رسد. برای شروع خمیر مایه را با شیر و یک قاشق شکر مخلوط کنید و ظرف خمیر مایه را کنار قرار دهید تا خمیر مایه عمل کرده و فعال شود یا به اصطلاح عمل بیاد.

مرحله پنجم

در ظرفی جداگانه تخم مرغ را با شکر و روغن مایع مخلوط کنید. مواد را با همزن دستی مخلوط کنید تا یکدست شوند، سپس نوبت به اضافه کردن خمیر مایه عمل آمده می رسد دوباره مواد را با هم مخلوط کنید.

مرحله ششم

آرد را با بیکینگ پودر مخلوط کنید و آن را الک کنید تا سبک شود پس از انجام این کار آرد را آرام آرام به مایع شیرینی اضافه کنید و مواد را با قاشق هم بزنید تا یکدست شود و خمیر لطیفی داشته باشید.

مرحله هفتم

مقدار آرد در حدی باشد که وقتی دست خود را درون خمیر فرو بردید خمیر به دستتان نچسبد. خمیر را با دست ورز دهید. کاسه مناسبی را انتخاب کرده و آن را چرب کنید، خمیر را درون کاسه قرار داده و روی ظرف را با سلفون بپوشانید.

مرحله هشتم

کاسه مورد نظر را در یک مکان نسبتاً گرم قرار دهید و صبر کنید تا خمیر پف کند و به اصطلاح ور بیاد. پس از آماده شدن خمیر، آن را روی میز کار پهن کرده و با وردنه باز کنید. تقریباً قطر خمیر نیم سانتی متر باشد.

مرحله نهم

روی خمیر کرم بریزید و آن را رول کنید، خمیر را برش زده و شیرینی ها را در اندازه های دلخواه آماده کنید. زرده تخم مرغ با زعفران مخلوط کرده و از آن برای رومال کردن شیرینی خانگی خود استفاده کنید.

مرحله دهم

شعله پخش کن را روی گاز گذاشته و زیر آن را روشن کنید تا حسابی گرم شود. ماهیتابه را چرب کنید و شیرینی ها را درون تابه مرتب قرار دهید، از هر مغذی که دوست دارید استفاده کنید و بر روی شیرینی بپاشید.

مرحله یازدهم

پس از اینکه شعله پخش کن داغ شد تابه را روی حرارت متوسط قرار دهید برای مدت زمان ۳۰ دقیقه تا شیرینی کاملا پخته شود، اکنون میتوانید آن ها را بچرخانید تا روی شیرینی ها هم طلایی رنگ و برشته شود.

مرحله دوازدهم

هنگامی که شیرینی ها داغ هستند با شهد  آن ها را رومال کنید، تا براق شوند، خمیر شیرینی اصلا نباید به دست آشپز بچسبد. شعله پخش کن را از ۱۵ دقیقه قبل پیش گرم کنید. اگر از ماهیتابه دو طرفه استفاده می کنید آن را چرب کنید،اگر از تابه معمولی استفاده می‌کنید حتماً دمکنی بزارید.

منبع:shohre_ehsan_lifestyle

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 26 خرداد 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.