برای عصرانه چی بخوریم

عصرانه خوشمزه برای دورهمی عصرانه ساده و مقوی عصرانه شیک و ارزان عصرانه زمستانی غذاهای سرد برای مهمانی عصرانه عصرانه شیک برای مهمانی عصرونه چی بخوریم نی نی سایت میان وعده عصرانه ساده

برای عصرانه چی بخوریم طرز تهیه رول دارچینی یک عصرانه ساده و بسیار خوشمزه. این شیرینی را در مدت زمان کوتاه و با هزینه بسیار کم می‌توانید آماده کنید و از خوردن آن لذت ببرید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله ‌طرز تهیه رول دارچینی در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم
آرد سه لیوانخمیر مایه فوری یک ق غشکر دو ق غ
تخم مرغ یک عددروغن مایع یک سوم لیوانشیر ولرم یک لیوان
کره آب شده سه ق غعسل دو ق غشکر و دارچین(دو ق شکر سه ق دارچین)

طرز تهیه رول دارچینی در فر

مرحله اول

برای تهیه این شیرینی عصرانه ساده و سریع خوشمزه ابتدا باید آرد الک شده را با شکر و خمیر مایع حسابی مخلوط کنید، سپس وسط مواد را گود کرده و بعد از آن شیر ولرم را همراه با روغن و تخم مرغ اضافه نمایید.

مرحله دوم

بعد از انجام این کار مواد را با هم مخلوط کنید تا یکدست شوند، برای ۱۵ دقیقه با کف دست مواد را ورز دهید اگر احساس کردید خمیر شما شل می‌باشد نگران نباشید این از سبکی آرد بوده می‌توانید مقداری آرد اضافه کنید.

مرحله سوم

آرد را تا جایی اضافه کنید که خمیر به دست شما نچسبد. خمیر را برای مدت زمان یک ساعت و نیم الی دو ساعت کنار قرار دهید تا جا افتاده شود به اصطلاح ور بیاد، حجم خمیر تقریباً دو برابر خواهد شد.

مرحله چهارم

‌‌ حالا زمان آن رسیده که خمیر را با وردنه به صورت مستطیلی شکل باز کنید بعد از انجام این کار کره آب شده را روی خمیر بمالید. حالا شکر را با دارچین مخلوط کنید و بصورت یکنواخت روی خمیر بپاشید.

مرحله پنجم

خمیر را به صورت رول جمع کنید و با چاقو یا کاردک یا نخ برش‌هایی به قطر ۳ سانت بزنید. خمیرها را درون ظرف پیرکس چرب شده قرار دهید و روی آن را با پارچه برای ۳۰ دقیقه بپوشانید.

مرحله ششم

فر را از قبل با دمای ۱۸۵ درجه سانتیگراد گرم کنید سپس ظرف را درون فر برای مدت زمان ۳۰ دقیقه قرار دهید تا سطح رویی شیرینی طلایی رنگ شود. عسل را با کمی آب رقیق کنید و بعد از خارج کردن ظرف از درون فر شهد را روی شیرینی بریزید.

منبع : @deli_lifestyle

 

آخرین بروز رسانی در : جمعه 22 دی 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.