طرز تهیه کیک موکا

کیک موکا چیست کیک موکا گردویی

یک‌ صبحانه سبک و یا عصرانه خوشمزه در کنار چای و شیر و قهوه و نوشیدنی‌های داغ و سرد دیگر، کیک خیس بدون فر.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک موکا در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
آرد۲ لیوان
شکر۱ لیوان
روغن مایعنصف لیوان
شیر۱ لیوان
تخم مرغسه عدد بزرگ
پودر کاکائو و نسکافهدر مجموع نصف لیوان
بیکینگ پودر۲ ق چ
وانیلنوک ق چ
جوش شیرین۲ ق چ
نمکیک پنس

طرز تهیه کیک موکا

مرحله ۱

در شروع آشپزی تمام مواد خشک را که شامل آرد و بکینگ پودر و جوش شیرین و نمک و پودر کاکائو می‌شود را با هم مخلوط کرده و آنها را برای سه مرحله الک میکنیم. سپس تخم مرغ را با وانیل و شکر مخلوط کنید.

مرحله ۲

تخم‌مرغ را در حدی که کرم رنگ و کشدار شود هم بزنید سپس شیر و پس از آن روغن و نسکافه را اضافه کنید. مواد را در حدی که یکدست شوند هم بزنید. حالا نوبت اضافه کردن آرد می‌باشد. آن را هم در سه مرحله اضافه کنید.

مرحله ۳

حالا با یک تکه کره کف قالب را چرب کنید و مایه کیک را درون قالب بریزید به قالب برای سه بار ضربه بزنید تا هوای داخل مواد گرفته شود. درون قابلمه مورد نظر توری یا رینگ قرار دهید و آب جوش را اضافه نمایید.

مرحله ۴

قالب را بر روی رینگ بگذارید، مقدار آب در حدی باشد که با کف قالب برخورد نداشته باشد. کیک باید با بخار آب پخته شود. از دم کنی باید استفاده کنید تا بخار آب کیک را تبدیل به خمیر نکند.

مرحله ۵

بعد از گذشت ۳۰ دقیقه با یک سیخ چوبی کیک را چک کنید اگر مواد کیک به سیخ چسبیده باشد یعنی پخت شما کامل شده و به ۱۵ دقیقه دیگر برای پخت کامل کیک نیاز دارید.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 7 آذر 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.