طرز تهیه لوکوم هویج

طرز تهیه لوکوم تبریز لوکوم هویج نی نی سایت طرز تهیه لوکوم با ژله طرز تهیه لوکوم سیب انواع لوکوم ترکیه طرز تهیه لوکوم شیر لوکوم پرتقال طرز تهیه دسر هویج با نشاسته

برای تجربه استفاده از طعم های متفاوت میتوانید انواع شیرینی های محلی و سنتی کشورهای دیگر را تجربه کنید. دستور پخت این شیرینی سنتی ترکیه بسیار راحت و بی دردسر می باشد.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه لوکوم هویج در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
هویجنیم کیلو
شکر۲۰۰ گرم تقریبا یک لیوان
نشاسته ذرت یا گندم۵۰گرم یا ۵ ق غ
دارچین یا وانیلاختیاری
مغز گردو و فندق و پستهاختیاری
پودر نارگیلب مقدار لازم

طرز تهیه لوکوم هویج

مرحله ۱

برای پخت این شیرینی خوشمزه و فوری ترکیه ای ابتدا هویج ها را بشویید سپس پوست آنها را جدا کنید و به کمک چاقو در ابعاد کوچک خرد کنید همراه با ۲ الی ۳ لیوان آب درون قابلمه ریخته و اجازه دهید تا بپزند.

مرحله ۲

زمانی که آب درون قابلمه بخار شد و مقدار کمی آب باقی ماند اجاق گاز را خاموش کنید و هویج ها را با همان مقدار آب درون غذاساز ریخته و به صورت پوره آماده کنید. حالا نوبت اضافه کردن شکر و نشاسته می باشد.

مرحله ۳

مواد را دوباره روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار داده و به صورت مداوم آنها را هم می زنیم به صورتی که غلیظ شود ( با قاشق دیگر نتوانید مواد را هم بزنید ). برای اینکار تقریباً باید بی برای ۲۰ دقیقه هویج ها را هم بزنید.

مرحله ۴

در پایان مقدار کمی وانیل و یا دارچین برای خوش عطر شدن اضافه کنید. قالب خود را چرب کنید و مواد را درون قالب بریزید و برای مدت زمان ۱۰ الی ۱۲ ساعت درون یخچال قرار دهید. شیرینی ها را برش زده و درون پودر نارگیل بغلتانید.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 2 دی 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.