طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی بدون فر

کاپ کیک شکلاتی بدون فر درون قابلمه ساده و خوشمزه روی گاز

کاپ کیک شکلاتی بدون فر و درون قابلمه را بدون دردسر و خیلی سریع در منزل آماده کنید . مدت زمان مورد نیاز برای پخت این کیک تقریباً یک ساعت می باشد .

مواد مورد نیاز برای پخت کیک

مواد لازم برای پخت کاپ کیک شکلاتی

ارد قنادی۸ ق غ
پودر کاکائو۱ ق غ سرپر
بیکینگ پودر۱/۲ ق م
شکر۶ یا ۷ ق غ
شیر۱۰ ق غ
روغن۶ ق غ
تخم مرغ۲ عدد
وانیلسر ق چ
دستور تهیه

طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی بدون فر

مرحله اول

برای تهیه یک کاپ کیک شکلاتی بدون فر خوشمزه و پفکی ابتدا باید مواد خشک را که شامل آرد و بکینگ پودر و پودر کاکائو می باشد با هم مخلوط کنیم و برای سه مرحله آنها را الک نمایید سپس درون کاسه ای جداگانه تخم مرغ را شکسته ، سپس به آن وانیل و شکر را اضافه میکنیم این مواد را با همزن میزنیم تا از حالت لختگی خارج شوند

مرحله دوم

در مرحله بعد شیر را همراه با روغن به تخم مرغ اضافه میکنیم و برای مدت زمان یک دقیقه آنها را هم میزنیم حالا نوبت به اضافه کردن آرد می رسد آر را هم در دو مرحله به مایه کیک بدون فر اضافه کرده و آنها را هم می زنیم . حالا چند فنجان نشکن انتخاب کرده و آنها را چرب می کنیم ، تا نصف فنجان را با مایه کیک پر کنید .

مرحله سوم

یک قابلمه مناسب را انتخاب کرده و تا اندازه نصف ارتفاع فنجان ها در آن آب میریزیم ، قابلمه را روی اجاق گاز قرار داده و زمانی که آب شروع به جوشیدن کرد فنجان ها را داخل آب جوش قرار میدهیم یک دم کنی بر روی قابلمه قرار داده و حرارت را کم می‌کنیم . بعد از گذشت ۳۰ دقیقه با یک خلال چوبی کیک خانگی را چک می کنیم ، اگر از مایه کیک به خلال ها نچسبید کاپ کیک شما آماده برای مصرف شده است .

آخرین بروز رسانی در : شنبه 9 مرداد 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.