طرز تهیه کیک یزدی با ماست

طرز تهیه کیک یزدی حاج خلیفه طرز تهیه کیک یزدی با ماست در توستر طرز تهیه کیک یزدی با پف عالی طرز تهیه کیک یزدی زعفرانی با ماست طرز تهیه کیک یزدی ساده طرز تهیه کیک یزدی با آرد گندم طرز تهیه کیک یزدی با پیمانه طرز تهیه کیک یزدی برای ۲۰ نفر

طرز تهیه کیک یزدی با ماست با پیمانه لیوان با روش سنتی و خانگی. کیک یزدی چشمات گریه می کنید باید گنبدی شکل باشه و روی اون ترک بخوره. این شیرینی خوشمزه در اصل برای شهر یزد می باشد و بیشتر از آن برای پذیرایی در مراسم مذهبی استفاده می کنند.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک یزدی با ماست در ادامه با سایت آشپزی های پاتوق همراه باشید.

مواد مورد نیاز برای تهیه ۳۰ عدد کیک یزدی پف دار اصیل یزد برای ۱۰ نفر
آرد سفید۱ و ۳/۴ لیوان
تخم مرغ۴ عدد
شکر۱ لیوان
ماست۱ لیوان
روغن مایع۳/۴ لیوان
بکینگ پودر۱ ق م خ
پودرهلنصف ق چ خ
گلابنصف استکان
وانیل۱/۴ ق چ خ

طرز تهیه کیک یزدی با ماست

مرحله اول

تخم مرغ و وانیل را با هم مخلوط کنید و آنها را در حد اینکه یکدست شوند هم بزنید. حالا نوبت به اضافه کردن شکر می‌رسد، به قدری هم بزنید تا حجم آن زیاد شود. بعد از انجام این کار نوبت به اضافه کردن ماست و روغن و گلاب می رسد.

مرحله دوم

بعد از اضافه کردن این مواد دوباره ما یکی از مراحل بزنید تا مخلوط و یکدست شود. آرد را با بیکینگ پودر هل سبز کوبیده مخلوط کرده و برای دو مرحله الک میکنیم. آرد الک شده رو آروم آروم به مخلوط تخم مرغ و شکر رو اضافه میکنیم.

مرحله سوم

کاغذهای مخصوص کیک را درون قالب ها گذاشته و با مایع کیک دو سوم از قالب کاغذی را پر میکنیم. برای اینکه بعد از پخت کیک ها ترک داشته باشه با چاقویی که نوک آن روغنی است روی کیک ها علامت + میزنیم.

مرحله چهارم

برای هر کیک باید چاقو را یکبار درون روغن فرو کنید. استفاده از کنجد هم سلیقه ای میباشد. برای گنبدی شدن کیک ها اول باید المنت بالا را روشن کنیم. حرارت دستگاه را بر روی ۲۰۰ تا ۲۲۰ درجه تنظیم کنید و اجازه دهید تا گنبدی شود.

مرحله پنجم

هنگامی که میزان گنبدی شدن کیک به اندازه شد درجه حرارت را کم کنید و آن را روی ۱۸۰ درجه تنظیم نمایید. حالا المنت پایین را روشن کنید. تقریباً مدت زمان پخت کیک بین ۱۵ الی ۲۰ دقیقه می باشد.

مرحله ششم

به این نکات باید توجه کنید در فر را نباید باز کنید تا زمانی که پخت شما کامل نشده. صبر کنید تا روی کیک طلایی شود بعد با خلال دندان کیک را تست کنید، اگر پخته بود کیک را خارج کنید. فر را از ۱۵ دقیقه قبل روشن کرده و پیش گرم کنید.

منبع : ashpazi__nahal

آخرین بروز رسانی در : جمعه 7 بهمن 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.