طرز تهیه کیک زنجبیلی

طرز تهیه کیک زنجبیلی با گردو و ماست بدون فر

در این روزهای سرد زمستانی برای جلوگیری از سرماخوردگی می توانید زنجبیل را به سفره غذایی خود اضافه کنید. کیک اسفنجی و لطیف با استفاده از زنجبیل. برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک زنجبیلی در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
آرد۳ پیمانه سرخالی
شیره انگور۱/۲ پیمانه
تخم مرغ۳ عدد
پودر زنحبیل۱ قاشق غذاخوری
بکینگ پودر۱ قاشق غذاخوری
شیر۱/۲ پیمانه
کره هم دمای محیط۱ پیمانه
شکر قهوه ای یا سفید۱ پیمانه

طرز تهیه کیک زنجبیلی

مرحله ۱

برای شروع فرگاز را از قبل پیش گرم می‌کنیم با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد پس از انجام این کار آرد را همراه با زنجبیل و بیکینگ پودر و مخلوط کرده و در سه مرحله این مخلوط را به آرامی الک می‌کنیم.

مرحله ۲

کره را هم ۲۰ دقیقه قبل از شروع پخت کیک از درون یخچال خارج کنید تا با دمای محیط هم دما شود. با هم زن برقی برای چند ثانیه کره را مخلوط کنید سپس نوبت به اضافه کردن شکر قهوه‌ای یا سفید می رسد.

مرحله ۳

برای ۲ دقیقه شکر و کره را هم بزنید تا یکدست شوند. حالا تخم مرغ ها را به مخلوط کره و شکر اضافه کنید و تا زمانی که آنها یکدست شوند با همزن دستی و یا برقی مخلوط کنید. پس از انجام این مراحل نوبت به اضافه کردن شیره انگور می رسد.

مرحله ۴

با سرعت متوسط همزن برای یک دقیقه مایه کیک را مخلوط کنید. حالا باید آرد را آرام آرام به مایه اضافه کنید و پس از آن نوبت به اضافه کردن شیر می رسد. مواد را در حدی که یکدست شوند هم بزنید.

مرحله ۵

قالب مورد نظر خود را ابتدا با کره چرب کنید و سپس کف و دیواره های آن را آرد پاشی نمایید سپس مایه کیک را درون قالب بریزید و آن را برای مدت زمان ۴۰ الی ۴۵ دقیقه درون فر گاز از قبل پیش گرم شده قرار دهید.

مرحله ۶

برای تزیین کیک خانگی خوشمزه و بسیار مقوی می توانید گاناش براق تهیه کنید و با آن کیک را تزیین نمایید. یکی از خوشمزه ترین کیک های ساده می باشد که خوردن آن را در کنار یک چای زنجبیلی به شما توصیه می کنیم.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 15 آذر 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.