طرز تهیه شیرینی ساق عروس

طرز تهیه کرم شیرینی ساق عروس شیرینی ساق عروس قیمت شیرینی ساق عروس بدون فر عکس شیرینی ساق عروس طرز تهیه شیرینی ساق عروس نارگیلی قالب شیرینی ساق عروس شیرینی ساق عروس دونفره

دستور پخت شیرینی بسیار بسیار خوشمزه مخصوص استان مازندران، با بافت بسیار ترد و لطیف به صورتی که درون دهان شما آب می‌شود.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی ساق عروس در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه شیرینی
روغن جامد۱۹۰ گرم
کره۵۰ گرم
پودر قنددو قاشق غذاخوری سرپر
گلابیک قاشق غذاخوری
پودر هل۱ قاشق چای خوری
آرد۵۰۰ گرم
گردوبه میزان لازم
تخم مرغ شکسته۲۵ گرم

طرز تهیه شیرینی ساق عروس

مرحله ۱

ابتدا یک عدد تخم مرغ را درون کاسه شکسته و آن را خوب هم بزنید سپس بر روی ترازو گذاشته و از ۲۵ گرم آن استفاده کنید. روغن جامد و کره را درون یک کاسه فلزی ریخته و بر روی بخار کتری قرار دهید تا کاملاً آب شوند.

مرحله ۲

کاسه را کنار قرار دهید تا کمی سرد شود سپس به وسیله یک همزن برقی برای ۵ دقیقه مواد را بزنید، سپس نوبت به اضافه کردن پودر قند می‌رسد دوباره مواد را برای ۵ دقیقه دیگر با هم مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند.

مرحله ۳

حالا به این مایع باید تخم مرغ و بعد از آن گلاب سپس پودر هل را اضافه کنید، مواد را برای دو دقیقه با هم مخلوط کنید. آرد را برای سه مرحله الک کنید سپس آن را در سه نوبت به مایه شیرینی اضافه کنید.

مرحله ۴

به این نکته توجه داشته باشید که آرد را نباید یکجا اضافه کنید چونکه آبخوری آرتا با هم متفاوت میباشد نکته دیگر این است که با همزن مواد را مخلوط کنید نه با دست. مواد را زیاد هم نزنید تا به روغن نیفتد.

مرحله ۵

پس از اینکه مرحله دوم آرد را اضافه کردید در مرحله سوم آرد را به صورت قاشق قاشق اضافه کنید تا یک خمیر نرم و لطیف داشته باشید به صورتی که خمیر منسجم شده و با دست حالت چسبندگی نداشته باشد.

مرحله ۶

این خمیر نیاز به استراحت ندارد و از آن به اندازه یک گردو چیزی در حدود ۱۵ گرم بردارید و به شکل بیضی پهن کنید. میان آن یک نصف گردو قرار داده و به صورت بیضی خمیر را جمع کنید. مراقب باشید خمیر چروک نداشته باشد.

مرحله ۷

سطح خمیر را با دست صاف کنید. فر را از قبل پیش گرم کنید، سپس شیرینی ها را درون سینی فر چیده و برای مدت زمان ۲۰ الی ۳۰ دقیقه ، با دمای ۱۷۰ درجه سانتیگراد درون فر قرار دهید تا کاملاً پخته شوند.

مرحله ۸

در این فاصله زمانی درون یک کاسه سه قاشق پودر قند الک کنید و کمی هم پودر هل به آن اضافه کنید و مواد را با هم مخلوط کرده و شیرینی‌ها را پس از پخته شدن و سرد شدن درون این پودر بغلتانید. با پودر پسته و گل محمدی تزیین کنید.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 4 دی 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.