طرز تهیه شیرینی زنجبیلی

طرز تهیه شیرینی زنجبیلی نرم طرز تهیه شیرینی زنجبیلی خراسان جنوبی طرز تهیه شیرینی زنجبیلی تبریزی طرز تهیه شیرینی زنجبیلی با روغن مایع طرز تهیه شیرینی زنجبیلی بیرجند شیرینی زنجبیلی کرمانی طرز تهیه شیرینی زنجبیلی با فر طرز تهیه شیرینی زنجبیلی ایرانی

دستور پخت یک شیرینی بسیار ساده و خوشمزه با بافت بسیار لطیف و در عین حال ماندگاری بالا.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی زنجبیلی در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه شیرینی
آرد قنادی۳ لیوان
روغن جامدیک لیوان و ۵ قاشق غذاخوری
پودرقند۱ قاشق غذاخوری
پودر زنجبیل۱ قاشق غذاخوری
بکینگ پودر۱ قاشق چای خوری

طرز تهیه شیرینی زنجبیلی

مرحله ۱

روغن جامد و پودر قند را درون کاسه ریخته و به وسیله یک همزن برقی و با دور متوسط برای ۱۰ دقیقه مواد را هم بزنید تا سفید رنگ شود سپس زنجبیل و بیکینگ‌پودر می‌رسد مواد را دوباره با هم مخلوط کنید.

مرحله ۲

حالا باید آرد را برای سه مرحله الک کنید سپس آن را آهسته آهسته به مواد اضافه کنید تا جایی که خمیر به دستان شما نچسبد و حالت لطیف داشته باشد. برای ۵ دقیقه خمیر را ورز دهید تا حسابی جا افتاده شود.

مرحله ۳

خمیر آماده شده شما نیاز به استراحت ندارد به اندازه یک گردو از آن جدا کرده و در دستان خود گلوله کنید، سپس روی سینی فر گاز کاغذ روغنی پهن کنید و چانه های خمیر را مرتب بر روی سینی فر قرار دهید.

مرحله ۴

یک قاشق غذاخوری شکر را درون مقدار کمی آب جوش حل کنید سپس شیره را با یک فرچه بر روی شیرینی های خود رومال کنید. حالا با پسته یا گردو یا هر چیز دیگری که دلتان می‌خواهد شیرینی‌ها را تزیین کنید.

مرحله ۵

فر را با دمای ۱۶۰ درجه سانتیگراد برای ۱۵ دقیقه پیش گرم کنید سپس سینی را درون فر قرار دهید، در دقیقه اول حرارت پایین فر رو روشن کنید و بعد از گذشت یک دقیقه آن را خاموش نمایید. سپس برای ۱۰ الی ۱۵ دقیقه گریل را روشن کنید.

مرحله ۶

زمانی که شیرینی ها ترک خورد به معنی این است که آماده شده اند، توجه داشته باشید که آنها نباید تغییر رنگ دهند. هنگامی که فر را خاموش کردید اجازه دهید تا شیرینی‌ها درون فر بمانند و خنک شوند سپس برای مصرف آماده نمایید.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 5 دی 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.