طرز تهیه کیک ماست بدون فر

طرز تهیه کیک ماست بدون فر

کیک ماست بدون فر مگه داریم ، مگه میشه ،کیک اسفنجی با بافت لطیف و پف زیاد، برای پخت این کیک نیازی به استفاده از شیر و آب نیست و شما ماست را جایگزین این مواد خواهید کرد. به همین سادگی و خیلی راحت یک عصرانه خوشمزه تهیه کنید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک ماست بدون فر در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک
تخم مرغ۴عدد
شکر۱لیوان
وانیل۱ق چ
ماست۱لیوان
روغن۳.۴ لیوان
بکینگ پودر۱ق چ
ارد۲لیوان

طرز تهیه کیک ماست بدون فر

مرحله اول

بهترین کار برای پخت کیک این است که ابتدا مواد را اندازه گیری کنید و روی میز کار خود قرار دهید بعد از انجام این کار اجاق گاز را روشن کنید و شعله پخش کن را روی آن قرار دهید تا پیش گرم شود واشر ماهیتابه رژیمی را هم در بیاورید.

مرحله دوم

حالا ماهیتابه را هم روی شعله پخش کن قرار دهیم تا همانند فرگاز داغ شود توجه داشته باشید که باید درب ماهیتابه را ببندید. تخم مرغ را شکسته و شکر و وانیل را به آن اضافه کنید و برای ۳ تا ۴ دقیقه هم بزنید.

مرحله سوم

هنگامی که تخم مرغ کرم رنگ شد ماست را به مواد اضافه کنید و در حد اینکه مواد مخلوط یکدست شوند هم بزنید، بعد از انجام این کار نوبت به اضافه کردن روغن می رسد. دوباره مواد را در حد مخلوط شدن هم بزنید.

مرحله چهارم

آرد و بکینگ پودر را با هم مخلوط کنید و آن را برای سه مرحله الک کنید. بعد از الک کردن باید آن را طی سه مرحله به مایه کیک خانگی اضافه کنید و مواد و مدام هم بزنید تا یکدست شوند و خمیر لطیفی داشته باشید.

مرحله پنجم

ماهیتابه را آماده کنید ابتدا کف آن را چرب کنید و با دو لایه کاغذ روغنی کف ماهیتابه را بپوشانید. مایه کیک را حالا درون ماهیتابه بریزید درب ماهیتابه را ببندید و اجازه دهید تا برای ۳۰ دقیقه کیک بپزد.

مرحله ششم

هنگامی که مایه کیک را درون ماهیتابه میریزید می توانید مقداری کشمش هم بر روی آن بپاشید. بعد از گذشته ۳۰ دقیقه کیک را برگردانی و طرف دیگر آن را هم بپزید تا طلایی رنگ و برشته شود.

منبع:honarcake2021

آخرین بروز رسانی در : شنبه 28 خرداد 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.