طرز تهیه دونات بدون فر

طرز تهیه دونات بدون فر با خمیر مایه طرز تهیه دونات بدون فر با ماست

دستور پخت یک شیرینی پرطرفدار اری برای اینکه شما از سلامت روغن‌های سرخ‌کردنی خیابانی مطمئن نیستید می توانید این دونات را به راحتی و بدون استفاده از فر در منزل تهیه کنید. برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دونات بدون فر در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه دونات
خمیر مایه۱ قاشق غذاخوری سر صاف
شکر برای خمیر مایه۱ قاشق چایخوری
شکر برای خمیر دونات۳/۵ قاشق غذاخوری
آب ولرم۱/۲ لیوان
تخم مرغ۲ عدد
نمکنوک قاشق چایخوری
آرد۴ لیوان
شیر ولرم۱ لیوان سرخالی
کره۵۰ گرم
شکلات تخته ایی
به مقدار لازم

طرز تهیه دونات بدون فر

مرحله ۱

برای شروع و آماده سازی مواد ابتدا باید خمیر مایه را همراه با آب ولرم و شکر درون کاسه ریخته و به خوبی با هم مخلوط کنید و روی کاسه را با یک بشقاب بپوشانید و برای ۱۰ دقیقه به آن استراحت دهید تا به اصطلاح خمیر عمل بیاد.

مرحله ۲

در مرحله بعدی تخم مرغ ها را شکسته و به وسیله یک چنگال یا همزن دستی آنها را بزنید تا زمانی که کف کند و رنگ آن سفید شود سپس نمک و شکر را اضافه کنید و برای مدت زمان ۲ الی ۳ دقیقه مواد را با هم مخلوط نمایید تا یکدست شوند.

مرحله ۳

کره نرم شده را اضافه کنید و پس از مخلوط کردن مواد شیر ولرم و خمیر مایه عمل آمده را به مواد اضافه کنید. ۳ لیوان آرد را کاملاً الک کنید الباقی آرد را به صورت دو قاشق اضافه کنید تا حالت چسبندگی خمیر از بین برود.

مرحله ۴

توجه داشته باشید که اضافه کردن آرد زیاد کیفیت خمیر را کاهش می‌دهد، خمیر را با دست ورز دهید تا حالت چسبندگی آن از بین برود. ظرف مناسبی را انتخاب کرده و کف آن را چرب کنید سپس خمیر را درون آن ظرف بریزید.

مرحله ۵

حالا روی خمیر را هم کمی چرب کرده و بر روی ظرف سلفون بکشید و در مرحله بعد یک پارچه بر روی ظرف پهن کرده و در یک جای گرم برای یک ساعت استراحت دهید تا خمیر پف کند و حجم آن دو برابر شود.

مرحله ۶

اکنون پف خمیر را گرفته و یک چانه از آن جدا کنید روی میز کار را آرد بپاشید و بعد از آن وردنه را هم به آرد آغشته کنید تا به خمیر نچسبد، خمیر را پهن کنید و با قالب برش بزنید به جای قالب از  در بطری هم میتوانید استفاده کنید.

مرحله ۷

یک سینی لبه دار آماده کرده و کف آن کاغذ روغنی پهن کنید و سپس آرد بپاشید حالا دونات ها را بر روی سینی چیده و روی آن را با پارچه بپوشانید برای مدت زمان ۳۰ دقیقه به خمیر استراحت دهید تا آماده برای سرخ کردن شود.

 

مرحله ۸

درون ماهیتابه روغن ریخته و پس از اینکه داغ شد دونات ها را سرخ کنید. زمانی که طرف اول دونات سرخ شد آن را بچرخانید تا طرف دیگر آن را هم آماده کنید. شکلات را به روش بن ماری آب کنید و با آن دونات ها را تزیین نمایید.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 4 آذر 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.