طرز تهیه کیک بدون روغن

طرز تهیه کیک بدون روغن مایع و جامد و کره رژیمی

ساده ترین روش برای پخت یک صبحانه و یا میان وعده خوشمزه برای افرادی که به دلیل مشکلات چاقی نمی توانند از هر تغذیه‌ای استفاده کنند. برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک بدون روغن در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
تخم مرغ ۴ عدد
وانیلنوک قاشق چایخوری
شکر۱ لیوان
ماستسه چهارم لیوان
پودر دارچین ۱ قاشق چایخوری
آب ولرمیک چهارم لیوان
آرد۲ لیوان
بیکینگ پودر ۲ قاشق چایخوری
کشمشنصف لیوان
گردو خرد شده نصف لیوان

طرز تهیه کیک بدون روغن

مرحله ۱

سی دقیقه قبل از شروع آشپزی کشمش ها را درون آب بخیسانید و بعد از انجام این کار فر را روشن کنید، سپس زرده و سفیده تخم مرغ را جدا کنید. سفیده های تخم مرغ را با دور تند همزن تا زمانی که پف کند هم بزنید.

مرحله ۲

زرده تخم مرغ را هم با وانیل و شکر مخلوط کرده و آنها را تا زمانی که حجم بگیرد هم بزنید سپس نوبت به اضافه کردن ماست و دارچین می رسد مواد را دوباره برای یک دقیقه هم بزنید.

مرحله ۳

پس از انجام این مراحل نوبت به اضافه کردن آب ولرم می رسد دوباره مایه کیک را هم بزنید و آن را کنار قرار دهید. اکنون آرد و بکینگ پودر را با هم مخلوط کنید و آنها را برای سه مرحله الک نمایید آزرا کم کم به مایه کیک اضافه کنید.

مرحله ۴

با لیسک مواد کیک را هم بزنید تا یکدست شوند حالا نوبت به اضافه کردن سفیده تخم مرغ می رسد مواد را با لیسک بصورت دورانی و یک طرفه مخلوط کنید. قالب مورد نظر خود را چرب کنید سپس دیواره ها و کف آن را آرد پاشی کنید.

مرحله ۵

خمیر به دست آمده را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید نیمی از آن را کف قالب ریخته و سپس روی آن را با کشمش و گردو پر کنید سپس آرد پاشی نمایید حالا نیم دیگر خمیر را اضافه کنید روی مواد میتوانید کشمش و گردو بریزید.

مرحله ۶

حتما کشمش ها را قبل از استفاده درون آرد بغلتانید. می‌توانید کشمش و گردو را با خمیر مخلوط کنید سپس درون قالب قرار دهید. قالب را برای مدت زمان ۴۵ دقیقه و با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد درون فر قرار دهید.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 13 آذر 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.