طرز تهیه و پخت نان در فر

طرز تهیه و پخت نان در فر گازی و فر برقی

پخت نان در فر را براحتی انجام دهید و از خوردن این نان خوشمزه خانگی بدون جوش شیرین برای صبحانه لذت ببرید . شما با تهیه این نوع از نان های خوشمزه خانگی میتوانید خوراک روزانه خود را تغییر دهید و طعم های نو را تجربه کنید همچنین مهارت های خودتان در آشپزی را افزایش دهید .

مواد لازم برای پخت نان

مواد لازم برای پخت نان

  • آرد دو و نیم لیوان یا ۳۵۰ گرم
  • شکر ۱ ق غ
  • نمک ۱ ق غ
  • آب ۲۱۰ میلی لیتر
  • روغن آفتابگردان ۳۰ گرم
  • خمیر مایه ۵ گرم
دستور پخت

طرز تهیه و پخت نان درون فر

مرحله اول

در این پست برای شما روش پخت نان در فر برای صبحانه را شرح می دهیم ابتدا درون یک کاسه کوچک شکر را همراه با خمیر مایه و آب ولرم مخلوط نمایید پس از اینکه مواد یکدست شدن آن را برای ۱۵ دقیقه کنار قرار دهید تا پف کرده و آماده برای مصرف شود، بعد از گذشت این زمان نمک را همراه با روغن و آرد آرام‌آرام اضافه کنید تا خمیر یکدست برای تهیه نان در منزل آماده شود .

مرحله دوم

خمیر مورد نظر را حسابی با دست ورز دهید تا جایی که خمیر به دستان شما نچسبد روی خمیر را با سلفون بپوشانید و برای مدت زمان یک ساعت به آن استراحت داده تا به اصطلاح ور بیاد ، حالا قالب خود را آماده کنید و خمیر را درون قالب بریزید فر را از قبل پیش گرم کنید و قالب را برای مدت زمان ۶۰ دقیقه و با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد درون فر بگذارید ، در ۵ دقیقه پایانی پخت نان خانگی گریل را روشن کنید تا روی نان هم طلایی رنگ شود ، هنگامی که خمیر را درون قالب قرار دادید مقدار کمی آرد روی آن الک کنید و با چاقو چند برش روی خمیر ایجاد نمایید .

آخرین بروز رسانی در : شنبه 12 تیر 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.