طرز تهیه کیک چای

 کیک چای و دارچین،طرز تهیه کیک چای خیس،دانلود طرز تهیه کیک چای،طرز تهیه کیک چای ساده،طرز تهیه کیک چای بدون فر،طرز تهیه کیک چای کاکائویی،طرز تهیه کیک چای بدون کاکائو،طرز تهیه کیک چای در قابلمه

یک عصرانه جذاب و بسیار خوشمزه،دستور پخت کیکی با بافت ترد و پوک، می توانید آن را درون ماهیتابه معمولی یا دوطرفه و یا قابلمه و فر تهیه کنید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک چای در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
تخم مرغچهار عدد
آرد سفید قنادییک و سه چهارم لیوان
شکریک لیوان
روغن مایعنصف لیوان
چای پررنگ سرد شدهنصف لیوان
پودر کاکائودو قاشق غذاخوری
بکینگ پودریک قاشق غذاخوری
وانیلیک چهارم قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک چای

مرحله ۱

یک ساعت قبل از شروع آشپزی مواد را درون محیط قرار داده تا همدما شوند با محیط اطراف. فر را نیز یک ربع زودتر روشن کنید و دمای آن را بر روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد قرار دهید تا پیش گرم شود.

مرحله ۲

قالب مورد نظر خود را با روغن جدا کننده چرب کنید، بعد از انجام این کارها آرد را با بیکینگ پودر و پودر کاکائو مخلوط کنید و پس از اینکه آنها یکدست شدند برای سه مرحله آرد را الک کنید.

مرحله ۳

در یک کاسه جداگانه تخم مرغ را با شکر و وانیل مخلوط کنید مواد را با دور تند همزن مخلوط کنید تا جایی که حجم آن دوبرابر شود و رنگ مواد به حالت کرم رنگ در آید و تخم مرغ شما حالت کشدار به خود بگیرد.

مرحله ۴

در مرحله بعد روغن و چای را به تخم مرغ های زده شده اضافه کنید و برای ۳۰ ثانیه در حد مخلوط شدن مواد را هم بزنید، حالا نوبت به اضافه کردن مخلوط آرد الک شده در سه مرحله به مایه کیک می‌رسد.

مرحله ۵

مایه کیک را با لیسک آرام و در یک جهت به صورت دورانی هم بزنید این کار برای جلوگیری از خوابیدن پف کیک می‌باشد. مایه را درون قالب ریخته و درون فر قرار دهید برای مدت زمان ۴۵ دقیقه و با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد. بعد از پخت با سس شکلاتی تزیین میکنیم.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 16 دی 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.